Bank Millennium wspiera najstarszy festiwal kabaretowy w Polsce

Już po raz 44 Lidzbark Warmiński będzie stolicą dobrego humoru. Od 16 do 20 sierpnia zagoszczą tu najlepsi polscy kabareciarze i stand-uperzy, którzy rozbawią publiczność w ramach kolejnej edycji Lidzbarskich Wieczorów Humoru i Satyry.  Wieloletnim sponsorem tego jednego z najważniejszych wydarzeń polskiej sceny kabaretowej jest Bank Millennium.

– Blisko pięćdziesięcioletnia historia Lidzbarskich Wieczorów Humoru i Satyry doskonale pokazuje, jak ważną rolę w polskiej kulturze pełni forma sztuki widowiskowej, jaką jest kabaret. Przez kilka dni Lidzbark Warmiński staje się nie tylko najbardziej roześmianym miastem w Polsce, ale również miejscem, w którym młodzi artyści mogą postawić ważny krok w rozwoju swojej kariery scenicznej. Cieszymy się, że jako Bank Millennium możemy wspierać kulturę zarówno na poziomie lokalnym, jak i krajowym – mówi Dariusz Spirydowicz, dyrektor regionalny w Banku Millennium.

Lidzbarskie Wieczory Humoru i Satyry to najstarszy w kraju festiwal kabaretowy, któremu patronuje Ignacy Krasicki, odbywa się na Warmii od 1976 roku.

Tegoroczne wydarzenia rozpocznie wieczór z Beatą Harasimowicz i Zuzanną Dobrucką, które opowiedzą o swojej przygodzie z kabaretem jako realizatorki największych wydarzeń i festiwali kabaretowych w kraju.

W czwartek będziemy świadkami zmagań turniejowych, w których wystąpią w większości młodzi debiutanci na scenie kabaretowej. Piątek to Kabaretowa Noc pod Gwiazdami w Amfiteatrze Miejskim, na której – oprócz laureatów turniejowej „Szpilki” –  wystąpią m.in. Kabaret Paranienormalni, Kabaret Zdolni i Skromni, Kabaret Jurki czy Kabaret Czesuaf. W sobotę, członkowie tego ostatniego kabaretu, odsłonią pamiątkową płytę w Alei Gwiazd Polskiego Kabaretu mieszczącej się tuż obok lidzbarskiego zamku. Festiwal zakończy wieczór stand up, na którym w sportowym duchu scenicznej rywalizacji spotka się kilkunastu stand-uperów z całego kraju.

Bank Millennium od ponad trzydziestu lat wspiera przedsięwzięcia kulturalne o zasięgu ogólnopolskim i lokalnym. Jako mecenas kultury 360° promuje ją w niemal wszystkich formach. Wsparcie Banku dotyczy zarówno kultury niszowej, jak i popularnej https://www.bankmillennium.pl/o-banku/centrum-prasowe/mecenat-kultury .

Źródło: Bank Millennium