Bank Millennium zaoferuje ubezpieczenie komunikacyjne przez aplikację mobilną

Nigdy jeszcze ubezpieczenie samochodu, motocykla czy skutera nie było tak proste. Już wkrótce Bank Millennium, jako pierwszy bank w Polsce, zaoferuje możliwość kupna ubezpieczeń komunikacyjnych w pełni online – zarówno w aplikacji mobilnej, jak i systemie transakcyjnym Millenet. Proces zakupu będzie autorski i innowacyjny. Bank Millennium jako pierwszy bank na rynku wykorzysta w nim technikę skanowania kodu graficznego Aztec z dowodu rejestracyjnego pojazdu. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom zakup ubezpieczenia będzie intuicyjny i szybki.

Innowacyjne rozwiązanie umożliwia klientom Banku Millennium zakup ubezpieczenia OC/AC oraz Assistance, NNW i ubezpieczenia szyb. Zgodnie z multikanałową strategią banku klient może rozpocząć zakup w aplikacji mobilnej, a dokończyć w systemie transakcyjnym Millenet lub odwrotnie.

Po zeskanowaniu kodu z dowodu rejestracyjnego (za pomocą aplikacji mobilnej), dane pojazdu uzupełniają się automatycznie i, co unikalne na rynku, pojawiają się i w aplikacji mobilnej i w Millenecie. Dane osobowe klienta również podstawiają się automatycznie, wystarczy więc odpowiedź na kilka krótkich pytań, by sfinalizować zakup ubezpieczenia. Na każdym etapie klient może zapisać wniosek i kontynuować proces na dowolnym urządzeniu.

– To dla nas ważny projekt i kolejny krok w rozwoju bankowości elektronicznej. W nowatorskim procesie zawierania ubezpieczeń wykorzystaliśmy między innymi skanowanie kodu Aztec z dowodu rejestracyjnego pojazdu i skróciliśmy do minimum formalności. Dzięki temu zakup ubezpieczenia jest szybki i intuicyjny. Początkowo będziemy oferować ubezpieczenia komunikacyjne, ale pracujemy już nad rozszerzeniem oferty o ubezpieczenia podróżne. Kolejnym krokiem będzie oferta ubezpieczeń mieszkaniowych. Stworzyliśmy elastyczną platformę, otwartą dla innych partnerów i na inne rodzaje ubezpieczeń, dlatego w przyszłości chcemy oferować za jej pośrednictwem znacznie więcej. Mamy ambicje, by klient Banku Millennium miał możliwość wyboru atrakcyjnych ubezpieczeń w konkurencyjnej cenie i mógł je nabyć w najprostszy sposób – mówi Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

Pierwszym partnerem Banku Millennium w nowym projekcie jest Grupa ERGO Hestia. W efekcie współpracy, oprócz uproszczenia zakupu ubezpieczenia komunikacyjnego przez skanowanie kodu Aztec,  klienci banku otrzymali możliwość rozłożenia składki na 12 miesięcznych płatności, bez dodatkowych opłat, co pozwoli im np. na zakup szerszego zakresu ubezpieczenia. Opcja ta jest dostępna niezależnie od wysokości składki, a miesięczne płatności będą pobierane automatycznie z konta klienta. To odpowiedź na zmiany cen ubezpieczeń na rynku – dzięki rozłożeniu składki na miesięczne płatności będą one mniej odczuwalne dla klientów. Przy wyborze płatności jednorazowej klient może wybrać, czy chce dokonać płatności z konta czy karty kredytowej.

– Wybór pierwszego partnera projektu nie był przypadkowy. Szukaliśmy oferty, która obejmie jak najszerszą grupę klientów Banku Millennium. Produkty naszego partnera pozwalają nam zaoferować atrakcyjne warunki ubezpieczenia zarówno zamożnym klientom, jak i tym posiadającym pojazdy średniej klasy. Dobre warunki ubezpieczenia znajdą też u nas młodzi kierowcy.  – mówi Tomasz Misiak, Dyrektor Departamentu Marketingu Bankowości Detalicznej w Banku Millennium.

– Decyzja o współpracy jest konsekwencją naszych dotychczasowych działań – obydwie firmy od lat nastawione są na wdrażanie przełomowych rozwiązań technologicznych dla swoich klientów – tłumaczy Małgorzata Harasimiuk – Grodzka, Dyrektor Biura Direct ERGO Hestii. W strategii Grupy ERGO Hestii obok podstawowego kanału agencyjnego równolegle rozwijamy model sprzedaży ubezpieczeń w formule direct. Dotyczy to znanych na rynku produktów z oferty mtu24.pl oraz You Can Drive. Cieszy nas, że współtworzymy pierwsze w Polsce rozwiązanie umożliwiające zakup wybranego ubezpieczenia od początku do końca w telefonie za pośrednictwem banku. Nowy sposób sprzedaży ubezpieczeń jest adresowany do ludzi preferujących bezpośrednie formy zakupu wszelkich dóbr i usług, w tym także ubezpieczeń. To odpowiedź Grupy ERGO Hestia na potrzebę tych klientów, dla których internet i urządzenia mobilne są naturalnym środowiskiem – dodaje Małgorzata Harasimiuk – Grodzka.

W nowym procesie klienci mogą zakupić szereg ubezpieczeń komunikacyjnych, zróżnicowanych w zależności od potrzeb. Może to być standardowe OC, ale też kilka wariantów Autocasco, różniących się m.in. zakresem zdarzeń objętych ochroną, metodą likwidacji szkody czy zakresem terytorialnym.

W ramach Autocasco mogą skorzystać z wyróżniającego się na rynku AC mini, które obejmuje swoim zakresem szkody częściowe i całkowite spowodowane działaniem żywiołów lub kradzieżą.

Dodatkowo klienci mają również możliwość rozszerzenia polisy o popularne ubezpieczenia typu Assistance (obowiązujące w Polsce lub za granicą), NNW czy też ubezpieczenie szyb, które chroni także zniżki na AC w razie uszkodzenia szyby.