Rozwiązania banku oceniono jako przykład dobrych praktyk we wdrażaniu projektów, mających znaczący wpływ na wyniki biznesowe i całą branżę.
– Pojawienie się dyrektywy PSD2 dało niespotykane dotąd możliwości. Od początku staraliśmy się je wykorzystać, aby codzienne bankowanie uczynić jeszcze bardziej wygodnym. Szczególnie istotne stało się to dla nas zaraz po wybuchu pandemii, kiedy zapewnienie klientom dostępu do wszystkich potrzebnych usług, bez potrzeby opuszczania domu, stanowiło priorytet. Bardzo szybko udało nam się zaadaptować nowe rozwiązania na potrzeby optymalizacji naszych procesów, dzięki czemu Bank Millennium stał się liderem otwartej bankowości w kraju. Wyróżniamy się na rynku najbardziej wszechstronnym zastosowaniem rozwiązań opartych o PSD2, wdrażamy je systematycznie od początku 2020 roku. Bardzo cieszymy się, że nasze osiągnięcia w tej dziedzinie zostały też zauważone na arenie międzynarodowej, mimo, że to dopiero raczkujący obszar na rynku. Wprowadzając innowacyjne usługi, przetarliśmy wiele ścieżek, a to dopiero początek. Zamierzamy w dalszym ciągu wykorzystywać ten potencjał – podsumowała Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej Banku Millennium.
Celent to globalna firma zajmująca się badaniami i doradztwem finansowym. Coroczne nagrody Model Bank Awards przyznawane przez Celent są uznaniem najlepszych praktyk technologicznych zastosowanych w różnych obszarach istotnych dla bankowości. Nominacje składane przez instytucje finansowe przechodzą dogłębny proces oceny dokonywany przez analityków Celent. Firma ocenia zgłoszenia pod kątem trzech podstawowych kryteriów: widocznych korzyści biznesowych zgłaszanych inicjatyw; stopnia innowacyjności w stosunku do branży oraz doskonałości rozwiązania pod względem technologicznym i wdrożeniowym.
– Nagroda Model Bank wyróżnia sposób w jaki banki wykorzystują technologię, aby zmienić oblicze bankowości. Nagrodzone instytucje powinny być inspiracją dla innych, poszukujących najlepszych przykładów wdrożeń projektów, mających znaczący wpływ na wyniki biznesowe i całą branżę. Usługi otwartej bankowości Banku Millennium wyraźnie to potwierdziły – podkreślił Bob Meara, Senior Analyst z Celent.
Bank Millennium w 2020 roku wdrożył cztery usługi w ramach otwartej bankowości:
– Usługę Finanse 360O, która pozwala na kompleksowe zarządzanie środkami z rachunków poprzez system internetowy i aplikację mobilną Banku Millennium w aż dziewięciu innych bankach: Alior Banku, ING Banku Śląskim, mBanku, Pekao, PKO BP, Santander Banku, BNP Paribas, Inteligo i Citi banku.
– Możliwość inicjowania przelewów poprzez swój serwis internetowy Millenet z kont w PKO BP, mBanku, ING Banku Śląskim, Banku Santander, Alior Banku oraz Banku Pekao.
– Omnichannelowy proces weryfikacji dochodu w procesie pożyczkowym poprzez logowanie do jednego z ośmiu innych banków: Alior Banku, ING Banku Śląskiego, mBanku, PKO BP, Santander Banku, BNP Paribas, Inteligo oraz Pekao SA.
– Potwierdzenie tożsamości poprzez logowanie do innego banku na wniosku online o konto firmowe dla nowych klientów. Usługa dostępna dla sześciu banków: Alior Banku, ING Banku Śląskiego, mBanku, Santander Banku, BNP Paribas, Pekao SA.
Źródło: Bank Millennium