Bankowość spółdzielcza, szczególnie młodzieży, nie kojarzy się z nowoczesnością. Niektórzy mają świadomość, że taki pogląd to tylko stereotyp, ale jedynie nieliczni starają się go zmienić, stosując nowoczesne rozwiązania. To fakt! W związku z tym redakcja „Głosu Banków Spółdzielczych” podjęła wyzwanie i zorganizowała konkurs mający na celu odszukanie banków spółdzielczych, które z dużym zaangażowaniem pracują na to by ten stereotyp przełamać.
Wyniki konkursu wskazują na to, iż pionierem nowoczesnych rozwiązań pośród banków spółdzielczych jest ESBANK Bank Spółdzielczy z Radomska. Nowoczesne logo i nazwa to elementy wyróżniające bank już na pierwszy rzut oka. Klienci tego banku mogą czerpać wiedzę na jego temat z biuletynu „ESBANK z bliska”, natomiast młodsi odbiorcy kontakt z bankiem mogą nawiązać poprzez fanpage na Facebooku. Dodatkowo do ich dyspozycji są aplikacje na smartphona oraz tablet.
Na drugiej pozycji uplasował się SK bank z Wołomina. Jego klienci mogą cieszyć się optymalnym połączeniem wieloletniej tradycji z nowoczesnymi rozwiązaniami. W wypełnionej i przekazanej ankiecie konkursowej wykazał, że jest to instytucja przyjazna z którą na partnerskich, bezpiecznych i trwałych zasadach można rozwijać działalność gospodarczą. Bank jest instytucją silną, z dużym potencjałem na dalszy rozwój.
Do zwycięzców zaliczyć można również Podkarpacki Bank Spółdzielczy z siedzibą w Sanoku. Bezpieczeństwo klientów jest dla tego banku priorytetem, dlatego wprowadził nowe metody autoryzacji, które zostały wykorzystane w aplikacji informatycznej instalowanej w telefonie komórkowym, dzięki której generowane są klucze wykorzystywane do składania podpisu elektronicznego. W pewnym okresie o PBS można było często czytać w prasie, gdyż to bank, który jako pierwszy w Europie wprowadził bankomaty biometryczne oraz jako pierwszy bank spółdzielczy w kraju uruchomił e-przelewy na Allegro. Jego zaangażowanie w nowoczesne technologie zostało docenione przez jury konkursu. Dlatego też bank uzyskał zaszczytne trzecie miejsce.
Kilka słów o konkursie
Został on zorganizowany by wyłonić banki najprężniej rozwijające się, kładące duży nacisk na stosowanie nowoczesnych, innowacyjnych rozwiązań, inwestujących w technologie, usprawniających systemy obsługi klienta. Uczestnictwo w konkursie polegało na wypełnieniu ankiety zawierającej pytania ilościowe i jakościowe. Zwycięzców wyłoniło trzyosobowe jury, w składzie: Arkadiusz Hajduk – Head of Innovation Harvard Business Review Polska, Elżbieta Pełka – właściciel i dyrektor zarządzający Agencją Reklamową Pełka Creative Services (Pełka 360°), prezes Polish National Sales Awards, Jerzy Różyński – prezes Zarządu Krajowego Związku Banków Spółdzielczych, a zarazem przewodniczący jury.
Zwycięskie banki poza tytułem „Bank Nowoczesnych Rozwiązań” otrzymały statuetkę. Dodatkowo nagrodą za zajęcie pierwszego miejsca w konkursie był strategiczny workshop poprowadzony przez Agencję Elżbieta Pełka Creative Services (Pełka 360°), natomiast bank, który zajął drugie miejsce otrzymał Elektroniczny System Zarządzania Dokumentacją ufundowany przez firmę Movity Sp. z. o.o. W konkursie przyznano także trzy wyróżnienia. Otrzymały je: Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Barlinku, Nadwiślański Bank Spółdzielczy w Czerwińsku z/s w Wyszogrodzie oraz Bank Spółdzielczy w Księżpolu. „Bankom Nowoczesnych Rozwiązań” gratulujemy, natomiast za pozostałych uczestników trzymamy kciuki, zachęcając tym samym do udziału w kolejnych edycjach konkursu.
Patronat medialny nad konkursem objęli:
Harvard Business Review Polska – honorowy patronat medialny, Gazeta Bankowa, Polish Market, Świat Elit