Spółka powstanie poprzez wydzielenie z chińskiego banku CCB oddziału zajmującego się kartami kredytowymi i przekształcenie go w samodzielną firmę. Podczas pierwszego etapu tworzenia wspólnego przedsięwzięcia, BofA będzie jedynie doradcą w zakresie tworzenia struktur i organizacji działalności spółki, nie będzie natomiast miał udziałów w kapitale. W drugiej fazie, firma zostanie przekształcona w chińską spółkę joint venture z kapitałem zagranicznym, dzięki temu będzie mogła być zarejestrowana przez organy administracyjne w Chinach. BofA będzie właścicielem 37% udziałów w spółce. Dopiero wówczas rozpocznie emisję kart kredytowych w Chinach pod wspólnym logo BofA oraz CBB.
Dla amerykańskiego banku jest to porozumienie o charakterze strategicznym umożliwiające rozpoczęcie działalności na jednym z najszybciej rozwijających się gospodarek na świecie. Z badań prowadzonych przez BofA wynika, że w ciągu ostatniego roku, liczba kart kredytowych w Chinach zwiększyła się o 70%. Podobnego wzrostu można spodziewać się również w kolejnych latach ze względu na rosnące zainteresowanie zarówno konsumentów jak i sprzedawców detalicznych. Szacuje się, że bank CCB ma ok. 20% udziału w chińskim rynku kart kredytowych, co plasuje go na drugim miejscu, po China Merchants Bank, na liście banków o największej ilości wyemitowanych kart kredytowych w Chinach. W marcu 2007 roku, bank HSBC ujawnił plany emisji kart kredytowych w Chinach za pośrednictwem spółki joint venture powołanej wraz z Bank of Communications. W poprzednim roku, również Wal-Mart oraz GE rozpoczęły współpracę z Shenzhen Development Bank, z zamiarem wypuszczenia na rynek chiński kart kredytowych opatrzonych logo obu instytucji finansowych.