Bank Pekao ma nowe logo

Podczas wczorajszej konferencji prasowej w Łazienkach Królewskich w Warszawie zaprezentowano nowy logotyp Banku Pekao. Został on uroczyście odsłonięty przez premier Beatę Szydło i szefa PZU Pawła Surówkę.

Do logotypu po 5 latach powrócił żubr – tym razem nie w niebieskich, ale biało-czerwonych barwach. Żubr oficjalnie zniknął z logo Banku Pekao w 2012 roku. Wtedy biały zarys żubra na niebieskim tle został zamieniony na czerwoną kulę z logotypu UniCredit Group.

Obecnie 1/3 akcji Banku przejęło PZU i PFR za 10,6 mld zł. Tym samym PZU stało się największą grupą finansową w Europie Środkowo-Wschodniej. Transakcja została sfinalizowana 7 czerwca.

– Po kilkunastu latach Pekao SA jest znów polskim bankiem i wraca na rynek znana klientom marka żubra. To oznacza, że udział rodzimego kapitału w sektorze bankowym zwiększy się do ponad 50 proc., co jest istotne z punktu widzenia stabilności sektora bankowego oraz zrównoważonego rozwoju gospodarczego. Dla Polskiego Funduszu Rozwoju jest to inwestycja długoterminowa i korzystna finansowo. PFR będzie inwestorem wspierającym realizację strategii Pekao, ukierunkowanej na inwestycje w nowe technologie, jakość usług dla klientów oraz efektywność działania banku, budując trwałą wartość dla akcjonariuszy  – mówił Paweł Borys, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju.