Bank Pekao SA rozbudowuje Serwis Pekao24

Dostęp do usługi jest łatwy wystarczy wysłać SMS o treści bankomat lub samą literę B pod numer 70380. Natychmiast, zwrotnym SMS-em otrzymamy adresy trzech najbliższych, bezpłatnych bankomatów (klienci Pekao SA bezpłatnie korzystają aż z 3.048 bankomatów sieci Pekao SA, BPH i Euronet). Usługa będzie dostępna całodobowo, przez 7 dni w tygodniu. To pierwszy tego typu bankowy serwis w Polsce.

Za pośrednictwem usługi Pekao24 można już zakupić fundusze inwestycyjne, otworzyć lokatę, skorzystać z programu oszczędnościowego lub złożyć wnioski o kartę kredytową czy pożyczkę ekspresową. Od niedawna działa także funkcja automatycznej spłaty zadłużenia na rachunku karty kredytowej – system umożliwia ustawienie dowolnej procentowej wartości zadłużenia jaka ma być pobierana z rachunku klienta.

Kolejne nowe elementy Pekao24 to udostępnienie historii transakcji kartami kredytowymi oraz wydłużenie historii wszystkich rachunków do 12 miesięcy. Historyczne wyciągi są dostępne w formacie plików PDF.

Wkrótce udostępnione zostaną kolejne usługi, takie jak przelewy z karty kredytowej, powiadomienia SMS o transakcjach dokonanych kartami płatniczymi, przelewy w walucie obcej oraz zagraniczne. Nowością na rynku będzie aplikacja maklerska umożliwiająca obrót papierami wartościowymi. Za jej pośrednictwem można będzie nabywać i zbywać papiery wartościowe oraz instrumenty pochodne notowane na GPW oraz CTO.

Pekao24 ma opinię systemu bezpiecznego. – O wysokim poziomie bezpieczeństwa naszego systemu świadczą opinie zewnętrznych wyspecjalizowanych firm audytorskich – mówi Piotr Białkowski, Dyrektor Departamentu Usług Informatycznych w Banku Pekao SA. – Ale oczywiście zabezpieczenia systemów internetowych to dziedzina, która bardzo dynamicznie rozwija się na całym świecie – dlatego cały czas pracujemy nad unowocześnianiem naszych systemów.

System Pekao24 jest wyposażony w nowoczesne elementy zabezpieczające: odrębne maskowane hasło do logowania w PekaoInternet i klawiaturę ekranową, eliminującą możliwość skopiowania informacji wprowadzanych przez klienta do systemu. Niebawem system zostanie wzbogacony o nowe skuteczne rozwiązania zwiększające i tak już bardzo wysokie bezpieczeństwo. Będą to: klucz elektroniczny i kody SMS służące autoryzacji transakcji. Wkrótce Bank udostępni bezpłatnie swoim klientom kwartalny informator o bezpieczeństwie w sieci, który ma na celu podniesienie świadomości klientów z zakresu bezpieczeństwa operacji.

Bank Pekao SA jako pierwszy Bank w Polsce zaoferował swoim klientom dostęp do rachunku przez Internet w październiku 1998 roku. Następnie w 2002 r., uruchomiona została usługa Pekao24, czyli wielokanałowa platforma zapewniająca dostęp do rachunku przez Internet, telefon i SMS.

Serwis Pekao24 dostępny jest dla wszystkich ponad 2 mln 100 tysięcy posiadaczy rachunków bankowych typu Eurokonto w Banku Pekao. Aktywnie korzysta z niego 800 tysięcy klientów banku. Najliczniejszą grupę użytkowników systemu stanowią osoby w przedziale wiekowym 30-39 lat. Osoby młode najczęściej kontaktują się z bankiem przez Internet, osoby starsze korzystają z serwisu telefonicznego.

Pekao24 jest elementem Pakietu Eurokonto, w ramach którego klienci Banku Pekao SA otrzymują między innymi dostęp do sieci 778 placówek bankowych działających na terenie całej Polski, możliwość bezpłatnego korzystania z sieci ponad trzech tysięcy bankomatów (bankomaty Pekao SA, BPH SA i Euronet), ochronę ubezpieczeniowa typu assistance oraz – w przypadku Eurokonta Plus, VIP i Prestiż – obsługę osobistego doradcy (Consierge) w ramach Pakietu Pomocnego.