Bank Pekao sprawdza, jak automatycznie analizować opinie klientów bankowości mobilnej

Bank Pekao przeprowadził pilotaż rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji, które na bieżąco analizują opinie użytkowników aplikacji mobilnej. Dzięki temu bank będzie mógł jeszcze szybciej i efektywniej ulepszać produkty oraz usługi w oparciu o informacje uzyskane od klientów.

fot. Pekao

Na początku 2021 roku Bank Pekao S.A. rozpoczął poszukiwania dostawcy rozwiązania do szybkiej analizy komentarzy w aplikacji mobilnej banku w Google Play i App Store. Na otwarty nabór, ogłoszony przez Laboratorium Innowacji działające w Banku Pekao S.A., odpowiedziały 24 startupy i firmy technologiczne.

– To już kolejne działanie Laboratorium Innowacji budujące innowacyjność naszej organizacji. Korzystamy z najlepszych praktyk zarówno rynkowych, jak i pozabranżowych, a także z badań trendów, crowdsourcowanych pomysłów oraz technologii dostarczanych przez młode spółki. Jesteśmy otwarci na fintechy, startupy i spółki technologiczne. Nie boimy się nowych form współpracy. Inspirują nas one do kreowania usług zgodnych z głosem użytkowników – mówi Jan van der Saar, dyrektor Biura Laboratorium Innowacji w Banku Pekao S.A.

Po analizie otrzymanych ofert, ich podstawowych funkcjonalności i spodziewanych efektów, eksperci Laboratorium Innowacji wybrali do pilotażu (tzw. Proof of Concept) dwa rozwiązania oferowane przez AI Busters i SentiOne.

Pilotaż bazował na kilku założeniach. Rozwiązania technologiczne miały za zadanie:

Firmy wykorzystały ponad 70 tys. komentarzy historycznych. Na ich podstawie przygotowały modele sztucznej inteligencji. Następnie przez kilka miesięcy systemy AI Busters i SentiOne analizowały komentarze w czasie rzeczywistym. Sztuczna inteligencja może automatycznie określić, czy opinie dotyczą problemów z płatnością, awarii funkcji logowania, czy sugestii dodania nowej funkcjonalności.

Eksperci Pekao S.A. uważają, że na podstawie uwag i aktywności klientów aplikacji mobilnych bank może ulepszać produkty i usługi:

Badane rozwiązania stosują najnowocześniejsze metody ekstrakcji i analizy danych. Modele sztucznej inteligencji od SentiOne powstały w ramach grantu badawczego Senti Cognitive Services. Firma otrzymała go od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Aktualnie eksperci Laboratorium Innowacji opracowują plany rozwojowe, by jak najefektywniej wykorzystywać analizę opinii klientów pod kątem doświadczeń użytkownika i rozwoju oferty banku.

Źrodło: Bank Pekao