Nowa aktualizacja aplikacji mobilnej Banku Pekao wnosi zapowiadaną kilka miesięcy temu nowość – płatności mobilne Blik. Klienci mogą za ich pomocą płacić w sklepach i wypłacać gotówkę z bankomatów.
W lutym Bank Pekao poinformował, że podpisał umowę z Polskim Standardem Płatności o wdrożenie Blika. Obiecano, że stanie się to w drugim kwartale 2018 r. i obietnicy dotrzymano – najnowsza aktualizacja aplikacji mobilnej PeoPay zawiera już ten system płatności. Klienci banku mogą za jego pomocą płacić w sklepach internetowych i stacjonarnych oraz dokonywać wypłat z bankomatów. Przelewy na telefon mają pojawić się w trzecim kwartale 2018 r. W drugiej fazie wdrożenia kody Blik będą też akceptowane w terminalach POS Banku Pekao.
Bank Pekao zapowiadał wcześniej, że po wdrożeniu Blika zmienią się „stare” płatności PeoPay. Płacenie kodami QR będzie możliwe tylko w internecie. Nie będzie już możliwe wykonywanie nimi płatności w terminalach POS. A to z kolei oznacza, że znikną m.in. z sieci sklepów Biedronka. Klienci Pekao będą mogli tam nadal płacić, ale zbliżeniowo z wykorzystaniem kart HCE.
Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z Blika mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, Raiffeisen Banku i Credit Agricole.