Bank Pekao udostępnił portfel MasterPass

Bank Pekao S.A. i Mastercard udostępniły możliwość płacenia aplikacją PeoPay za zakupy w sklepach internetowych na całym świecie. Dodatkową nowością jest wyjątkowo prosty mechanizm dokonywania zakupów bezpośrednio w smartfonie. To pierwsze takie rozwiązanie w kraju.


Dotychczas, dzięki współpracy Banku Pekao S.A. z Mastercard, użytkownicy aplikacji PeoPay mogli płacić zbliżeniowo zarówno w polskich, jak i zagranicznych sklepach stacjonarnych, a w Internecie płacenie aplikacją PeoPay ograniczone było wyłącznie do sklepów polskich.

Od dziś, jeśli mamy PeoPay, za zakupy zapłacimy wszędzie tam, gdzie obsługiwany jest Masterpass, czyli także w zagranicznych sklepach internetowych.

 

Płatność PeoPay w ramach Masterpass wymaga zaledwie jednego kliknięcia na stronie internetowej. Płatności można dokonać w dowolnym miejscu i czasie oraz bez względu na jakim urządzeniu lubimy dokonywać zakupów – może to być zarówno smartfon, komputer czy tablet. Jeśli robimy zakupy na komputerze lub tablecie, po wybraniu płatności Masterpass należy smartfonem z aplikacją PeoPay zeskanować kod QR z ekranu komputera bądź tabletu, aby następnie zatwierdzić transakcję w telefonie. Jeśli natomiast będziemy chcieli zrealizować transakcję na smartfonie, po kliknięciu na płatność Masterpass, zostanie wyświetlony ekran w aplikacji PeoPay ze szczegółami transakcji, który należy zatwierdzić kodem ePIN.

 

Rozwijając aplikację PeoPay stawiamy na dwa aspekty. Po pierwsze, chcemy, aby była ona jak najbardziej uniwersalną aplikacją płatniczą działającą w jak największej liczbie sklepów tradycyjnych i internetowych w kraju i za granicą. Po drugie, stawiamy na to, żeby płatności realizowane za jej pośrednictwem były szybkie i wygodne. Wprowadzenie możliwości płacenia aplikacją PeoPay także w ramach Masterpass, doskonale wpisuje się w naszą strategię. Z jednej strony, z płatnościami w Internecie wychodzimy za granicę. Z drugiej strony, płatności w Internecie stają się jeszcze prostsze i wygodniejsze użytkownik wybierze i zapłaci za zakupy korzystając z jednego urządzenia: smartfona powiedział Bartosz Zborowski, dyrektor Biura Projektów Strategicznych Banku Pekao S.A.

 

Przez Internet coraz częściej kontaktujemy się z innymi ludźmi, robimy zakupy czy korzystamy z usług finansowych. Nasze życie staje się więc coraz bardziej cyfrowe, co oznacza, że potrzebujemy nowych, innowacyjnych metod płatności. Takim rozwiązaniem jest aplikacja PeoPay zintegrowana z portfelem Masterpass. Bardzo cieszę się, że Bank Pekao S.A. dołącza do grona ponad 40 wiodących, europejskich banków, które oferują rozwiązanie płatnicze na miarę ery cyfrowej, jakim jest Masterpass powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

 

Masterpass umożliwia płatności online w e-sklepach i aplikacjach mobilnych. Ten cyfrowy portfel odpowiada na oczekiwania polskich konsumentów kupujących w sieci. Wg badań Mastercard oczekują oni przede wszystkim, żeby płacenie za zakupy było wygodne (64% wskazań) i szybkie (62%), a także bezpieczne (42%), dlatego Masterpass oferuje zaawansowane metody zabezpieczania płatności, w tym technologię tzw. tokenizacji. Masterpass stanowi obecnie jedyne rozwiązanie do wielokanałowej obsługi handlu elektronicznego z wykorzystaniem różnych urządzeń, dostępne pod marką banku. Masterpass umożliwia płatności u ponad połowy sprzedawców internetowych w Polsce i ponad 250 tys. na świecie.

 

Obecnie dzięki PeoPay można płacić w ponad 425 tys. terminali płatniczych w Polsce (czyli ponad 85% wszystkich terminali) oraz w blisko 4 milionach terminali na świecie, a także większości sklepów internetowych w kraju i w 250 tys. sklepów internetowych za granicą, w których dostępny jest Masterpass.