Bank Pekao w wersji 2.0

9 października br. Bank Pekao udostępnia nową wersję aplikacji mobilnej na najpopularniejsze systemy na urządzenia mobilne. Z wersji 2.0 mogą skorzystać użytkownicy telefonów i tabletów z systemami: BlackBerry, Symbian, Java, Windows Mobile, Android oraz iOS, stanowiącymi już ok. 96% polskiego rynku.


Aplikacja Pekao została rozbudowana o nowe funkcjonalności, w tym m.in. odbieranie przekazów Western Union, płatności eFaktur, czy zarządzanie przelewami i doładowaniami cyklicznymi. Użytkownicy zyskali także dostęp do najnowocześniejszej na rynku platformy informacji giełdowych.

W nowej wersji aplikacji mobilnej wprowadzono dodatkowe funkcje, w tym pierwszą na polskim rynku usług mobilnych możliwość sprawdzania i odbierania przekazów Western Union*. Użytkownik aplikacji mobilnej w wersji 2.0 może również zarządzać przelewami i doładowaniami cyklicznymi, przelewami walutowymi (w tym SEPA) oraz do US i ZUS, na rachunki inwestycyjne w Domu Maklerskim Pekao i Centralnym Domu Maklerskim Pekao. Bank wprowadził również funkcjonalność eFaktur, obsługę kart prepaid, a także bezpośrednich wpłat z tytułu nabywania jednostek uczestnictwa TFI Pioneer. Każdy klient może też sam zarządzać i dodawać skróty do najczęściej wykorzystywanych funkcji w aplikacji**.

Kolejną zmianą w wersji 2.0. jest możliwość skorzystania przez użytkowników z bardzo rozbudowanej platformy informacji giełdowych, przygotowywanej wspólnie z Interią. Dzięki tej usłudze klient może personalizować informacje z rynku kapitałowego, wybierać obserwowane spółki, otrzymuje również dostęp do wiadomości, wykresów i statystyk.

– W trakcie 9 miesięcy funkcjonowania aplikacji przyglądaliśmy się rozwojowi rynku bankowości mobilnej oraz zbieraliśmy uwagi od naszych klientów. Jesteśmy przekonani, że nowa wersja aplikacji umocni Pekao na pozycji banku z najbardziej zaawansowanymi technologicznie rozwiązaniami mobilnymi. Aplikacja została poszerzona o szereg funkcji przydatnych w codziennym korzystaniu z bankowości. Dzięki temu jej użytkownicy mogą w jeszcze większym stopniu aktywnie korzystać z mobilnych usług – mówi Bartłomiej Nocoń, Dyrektor Zarządzający Departamentem Bankowości Elektronicznej w Banku Pekao.

Bank Pekao wprowadza zaktualizowaną wersję aplikacji mobilnej na 6 systemów stosowanych w telefonach i tabletach: Android, BlackBerry, Symbian, Windows Mobile, Java oraz iOS (od 25 września br.), co gwarantuje pokrycie ok. 96% polskiego rynku. Do końca września Bank zanotował 90 tys. pobrań aplikacji mobilnej, z czego 50 tys. to aktywni użytkownicy.

W grudniu 2011 r. Pekao jako pierwszy bank w Polsce zaproponował klientom kompleksową bankowość mobilną, na którą składa się aplikacja mobilna, Eurokonto Mobilne, mobilny Planer Zakupów oraz dwie mobilne strony produktowe. Jakość bankowości mobilnej Pekao potwierdziły w tym roku trzy nagrody – godło Teraz Polska, zwycięstwo w rankingu najbardziej użytecznych aplikacji mobilnych organizowanym przez firmę Janmedia Interactive oraz 2. miejsce w kategorii bankowość mobilna w rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka”.

Rynek bankowości mobilnej rozwija się w Polsce bardzo szybko. Smartfony stanowią wśród wszystkich urządzeń telefonicznych ponad 43% (wg raportu badawczego Generation Mobile 2012), a w 2012 roku ich udział w sprzedaży telefonów ma osiągnąć ponad 50% (wg badań Mobile Phone Tracker) i dynamicznie rosnąć w kolejnych latach.

* funkcja niedostępna w systemie Windows Mobile. ** funkcja niedostępna w systemach Windows Mobile i Java.