Bank Pekao zorganizuje warsztaty projektowania oddziału przyszłości

Od piątku 7 grudnia do niedzieli 9 grudnia Bank Pekao S.A. organizuje Service Jam, warsztaty ukierunkowane na zmieniające się potrzeby i oczekiwania klientów, podczas których kilkudziesięciu młodych ludzi podzielonych na interdyscyplinarne zespoły będzie pracować nad koncepcją bankowego oddziału przyszłości.

W najbliższy weekend na Service Jam spotkają się specjaliści z różnych obszarów, takich jak: user experience, service design, architekci i projektanci wnętrz, pasjonaci design thinking oraz miłośnicy nowych technologii. Udział w Service Jam jest bezpłatny, a na twórców najciekawszych rozwiązań czekają atrakcyjne nagrody.

Service Jam to inicjatywa Banku Pekao S.A. mająca na celu przyciągnięcie jak największej liczby młodych, kreatywnych osób i stworzenie im warunków do efektywnej burzy mózgów na temat rozwoju bankowości oraz zmieniających się oczekiwań użytkowników.

fot. buchachon, YAY Foto

Uczestnicy warsztatów Service Jam spróbują odpowiedzieć na pytania dotyczące przyszłości placówek banku np.: jaką rolę będzie w przyszłości spełniał oddział; jak budować unikalne relacje z klientami; jak podkreślić wyjątkowość miejsca; jak powinny wyglądać poszczególne strefy i czy nadal będą to te same strefy co obecnie? Efekty ich pracy będą oceniane przez ekspertów Banku Pekao, którzy na co dzień zarządzają placówkami oraz budują doświadczenie klienta.

– Chcemy by dla banku efektem końcowym pracy były możliwe do wdrożenia pomysły na przestrzenie, w których klienci banku będą czuli się pewnie i komfortowo. Przestrzenie interaktywne, nowoczesne, odpowiadające wyzwaniom jakie stawia przed nami cyfrowa transformacja w bankowości – mówi Jan van der Saar, szef Laboratorium Innowacji Banku Pekao S.A.

Głównym celem Service Jam jest wykorzystanie wiedzy i doświadczenia młodych specjalistów do wspólnego zastanowienia się, jak ewoluować będą oczekiwania klientów, co będzie dla nich ważne i jaką rolę może pełnić w przyszłości placówka banku.

Zespoły będą projektować oddziały jakie pojawią się w niedalekiej przyszłości. Pomogą im badania i inspiracje ekspertów. Część wypracowanych pomysłów zapewne będzie możliwa do szybkiego wdrożenia, jednak większy nacisk położony zostanie na stworzenie zupełnie nowych koncepcji, które zostaną wprowadzone do nowych modeli placówek.

– Warsztatami wspieramy proces myślenia nad wizją nowego oddziału bankowego, który ma się diametralnie różnić od tego znanego dzisiaj. Nie wiem czy ma bardziej przypominać przyjemną kawiarnię, czy naszpikowane technologią futurystyczne pomieszczenie. Najważniejsze dla nas jest, aby odpowiadać na realne potrzeby klienta i ułatwiać mu kwestie związane z bankowaniem. Nie zapominamy również o tym, że powinni się czuć tam dobrze oraz by wizyta w placówce była dla nich unikalnym pozytywnym doświadczeniem – mówi Wojciech Krywult, odpowiedzialny w Pekao za współpracę z partnerami strategicznymi.

Źródło: Bank Pekao