Bank Pocztowy – kolejna strategia rozwoju

Realizacja tego projektu ma sprawić, że kilkakrotnie zwiększy się liczba klientów Banku Pocztowego. Dzięki temu wzrośnie wartość depozytów i kredytów. Powstanie największa w Polsce sieć, w której będą dostępne usługi finansowe. Nawet dwa największe banki w sumie nie mają tylu oddziałów – mówi Alfred Bieć, nowy prezes Banku Pocztowego. Nowa strategia na lata 2005 – 2008 mówi, że punktów sprzedaży usług finansowych będzie jeszcze więcej – 3,3 tys. Dziś bank dysponuje 70 oddziałami i punktami sprzedaży, większość zlokalizowana jest w placówkach pocztowych – podaje „Rzeczpospolita”

Z usług banku będą korzystali przede wszystkim klienci poczty. Badania pokazały, że na pocztę najczęściej przychodzą osoby, które ukończyły 40 lat. Ich zarobki są niskie lub średnie. Zwykle mają dwoje lub więcej dzieci. Okazało się też, że na pocztę częściej przychodzą kobiety – mówi Alfred Bieć.

Projekt stworzenia okienek z usługami finansowymi będzie finansowany wspólnie przez Pocztę Polską i Bank Pocztowy. Mimo to bank nie będzie potrzebował dokapitalizowania. Na finiszu są negocjacje dotyczące współpracy banku z PKO BP. Ten największy polski bank jest od roku, obok Poczty Polskiej, akcjonariuszem Pocztowego – podaje „Rzeczpospolita”