Bank Pocztowy otwiera pierwsze mikrooddziały

Na poczcie pojawiły się pierwsze mikrooddziały – specjalnie punkty z pełną dostępnością do baz, systemów i aplikacji bankowych obsługiwane przez pracowników Banku Pocztowego.

Projekt mikrooddziałów to jeden z pomysłów na dynamiczny wzrost sprzedaży produktów detalicznych Banku Pocztowego, poprzez wzmocnienie wiodącej roli kanału pocztowego. Zgodnie ze Strategią Banku na lata 2010-2013 do końca sierpnia br. otwartych zostanie 20 takich placówek, a docelowo będzie ich 200.

W każdym mikrooddziale znajdować się będą co najmniej dwa stanowiska obsługi operacyjnej z możliwością prowadzenia obsługi kasowej. Ich wysoką funkcjonalność zapewni pełna dostępność do baz, systemów i aplikacji Banku Pocztowego. W każdej z lokalizacji mikrooddziały wyróżniać będzie kolorystyka – głównie biel i czerwień z granatowymi dodatkami. W pełni profesjonalną obsługę bankową zapewnią pracownicy Banku – dwóch zajmujących się obsługą stanowisk oraz jeden mobilny sprzedawca.

– Naszym celem jest poprawa efektywności sprzedaży oraz jakości obsługi Klienta, głównie w sieci pocztowej. Uruchomienie 200 mikrooddziałów obsługiwanych przez pełnoetatowych pracowników Banku Pocztowego właśnie w tym kanale sprzedaży pozwoli nam osiągnąć ten cel – mówi Szymon Grochowalski, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Banku Pocztowego.

Jako pierwszy 20 lipca br. otwarty został mikrooddział w Urzędzie Pocztowym Nasielsku. Również w tym miesiącu oficjalnie zainauguruowały swoją działalność kolejne dwa – 30 lipca w UP 73 w Łodzi oraz w UP1 na Krupówkach w Zakopanem. Do końca sierpnia bank otworzy następnych 16 mikrooddziałów – jako pierwszy 2 sierpnia w Urzędzie Pocztowym 42 w Warszawie.

Mikrooddziały Banku Pocztowego w sieci Poczty Polskiej powstawać będą głównie w miejscowościach liczących 20-50 tys. mieszkańców.

Źródło: Bank Pocztowy