Bank Pocztowy i EnveloBank rozpoczęły pilotaż płatności mobilnych Blik. Na razie z rozwiązania mogą korzystać zaproszeni do testów uczestnicy, ale prawdopodobnie do końca miesiąca Blik trafi już do wszystkich klientów banku.
O tym, że Bank Pocztowy planuje wdrożyć Blika oficjalnie wiadomo już co najmniej od czerwca. Wówczas to w zapowiedziach zmian w regulaminach pojawiła się informacja o planowanym wdrożeniu Blika. Obecnie z rozwiązania mogą już korzystać wybrani klienci (testy friends and family), ale prawdopodobnie jeszcze w tym miesiącu usługa trafi do wszystkich.
Blik to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności. Możliwość skorzystania z Blika w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). Udziałowcami spółki PSP są: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Mastercard.
Z Blika mogą korzystać również klienci Getin Banku, Banku Pekao S.A, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, T-Mobile Usługi Bankowe i banków spółdzielczych zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej, a także w Banku BPS i bankach spółdzielczych Grupy BPS.