Bank Pocztowy wprowadza zmiany w taryfach

Od 1 września br. Bank Pocztowy wprowadza zmiany w ofercie rachunków osobistych i kart płatniczych, zachęcające do aktywnego korzystania z jego usług. Jednocześnie zmianie ulegają wybrane stawki w taryfie opłat i prowizji.

Zmianom oferty od 1 września 2013 r. przyświeca cel aktywizacji klientów poprzez zachęty cenowe oraz programy nagradzające aktywność. Podstawą działania banku jest chęć oferowania prostej i dostępnej bankowości, dlatego wprowadzane zmiany oparte są na zrozumiałych zasadach.

– W ramach nowej oferty poprawiliśmy te elementy, z których klienci nie byli w pełni zadowoleni i utrzymaliśmy najważniejsze zalety naszych rachunków osobistych. Chcemy umożliwić aktywnym klientom korzystanie z rachunku i karty płatniczej za darmo – mówi Szymon Midera, wiceprezes zarządu Banku Pocztowego. Jednocześnie, chcąc zminimalizować koszty obsługi nieaktywnych klientów, zmieniamy część stawek w naszej taryfie opłat i prowizji – dodaje Midera.

W dalszym ciągu podstawowym wyróżnikiem oferty rachunków pozostaje możliwość bezpłatnego opłacania rachunków w placówkach pocztowych i bankowych, z której klienci banku chętnie  korzystają. Natomiast od 1 września br. bank wprowadza opłatę w wysokości 5 zł za prowadzenie rachunku przy zapewnieniu klientom możliwości dalszego bezpłatnego prowadzenia konta – wystarczy zamówić kartę płatniczą do rachunku.

Ponadto bank uatrakcyjnia ofertę kart płatniczych poprzez:

Bank wprowadza również zmiany w usłudze zlecenia dostarczenia przez listonosza gotówki wypłaconej z konta, będącej wyróżnikiem wśród innych banków. Posiadacze Pocztowych Kont Nestor będą mogli bezpłatnie raz w miesiącu wypłacić w ten sposób maksymalnie 300 zł. Każda kolejna wypłata w miesiącu lub wypłata wyższych kwot wiązać się będzie z opłatą w wysokości 5 zł.

Opłaty za pozostałe czynności związane z rachunkami wzrosną z dotychczasowych 4 zł do 5 zł. W przypadku Banku Pocztowego są to pierwsze istotne modyfikacje taryfy od stycznia 2010 roku, wynikające przede wszystkim ze wzrostu kosztów od tego czasu.

– Przed podjęciem decyzji o wprowadzeniu zmian w ofercie zapytaliśmy naszych klientów o opinię w ramach przeprowadzonych badań. Wnioski z tych spotkań pozwoliły nam na dopasowanie oferty do oczekiwań klientów. Poziom wprowadzonych opłat jest dla nich akceptowalny, a zmiany poprawiające ofertę zostały ocenione zdecydowanie pozytywnie – mówi Szymon Midera.

Jeszcze przed startem obowiązywania nowej Taryfy Opłat i Prowizji, w czasie wakacji bank wdroży programy wzbogacające ofertę kont i nagradzające aktywność klientów. Posiadacze Pocztowych Kont Nestor będą mogli cieszyć się z dodatkowych korzyści wynikających z płacenia kartą w aptekach, zaś wszyscy posiadacze rachunków osobistych będą wynagradzani finansowo za polecanie oferty banku nowym klientom.

Oprócz zmian w taryfie bank aktualizuje także regulaminy rachunków i lokat. Zmiany polegają m.in. na doprecyzowaniu zapisów dotyczących zasad ustalania opłat i prowizji oraz oprocentowania i stanowią przede wszystkim dostosowanie do aktualnych wymagań organów nadzorczych.