Najlepszy mały/średni bank komercyjny – w tej kategorii Bank Pocztowy zajął 3 miejsce w tegorocznej edycji konkursu, w którym nagrodzone zostały najlepsze banki w 2016 r. Ponadto w konkursie miesięcznika Gazeta Bankowa wyłoniono laureatów w kategoriach: Najlepszy duży bank komercyjny, Najlepszy duży bank spółdzielczy, Najlepszy mały/średni bank spółdzielczy.
Dynamika, struktura portfela, efektywność – bardzo dobre wyniki osiągnięte w tych kategoriach w 2015 r. pozwoliły Bankowi Pocztowemu na osiągnięcie sukcesu w konkursie Najlepszy Bank 2016 r. Nagroda dla Banku Pocztowego za zajęcie 3 miejsca wśród małych/średnich banków komercyjnych (kapitały własne do 3,5 mld zł) wręczona została podczas uroczystej gali.
– Bank Pocztowy jest polskim, prostym, dostępnym bankiem, skoncentrowanym na klientach detalicznych przede wszystkim z mniejszych miejscowości. Dzięki współpracy z Pocztą Polską docieramy w każdy zakątek kraju. Najlepszym potwierdzeniem, że strategia Banku Pocztowego jest skuteczna jest fakt, że z naszych usług korzysta już ponad 1,5 mln klientów. Cieszymy się, że nasze osiągnięcia są dostrzegane i doceniane także w branży bankowej – powiedział Paweł Spławski, Wiceprezes Zarządu Banku Pocztowego.
Konkurs, w którym wyróżniony został Bank Pocztowy, organizowany był przez Gazetę Bankową już po raz XXIV. Partnerem merytorycznym konkursu była firma doradcza BDO. Konkurs powstał przy współpracy z niezależną kapitułą pod przewodnictwem prof. Adama Glapińskiego, prezesa zarządu Narodowego Banku Polskiego.