Bank Pocztowy zaktualizował strategię

Bank Pocztowy zdecydował się wydłużyć horyzont czasowy strategii 2017-2021 o kolejny rok. Decyzja ta wynika m.in. ze zmiany warunków rynkowych i nowej strategii Grupy Poczty Polskiej na lata 2018-2022.

Bank Pocztowy

W czerwcu 2017 r. Bank Pocztowy ogłosił nową strategię na lata 2017-2021. Zdefiniowane w niej cele zakładają partnerstwo z Pocztą Polską i wzmocnienie pozycji banku w Polsce regionalnej. Bank postawił na dwie grupy klientów. Do klientów tradycyjnych będzie kierował swoją ofertę umacniając bankowość pocztową opartą na sieci placówek pocztowych. Z kolei do klientów cyfrowych skieruje ofertę nowoczesnych usług bankowo-pocztowych wykorzystujących efekt synergii w ramach Grupy Poczty Polskiej. W tym gronie znajdują się klienci korzystający z cyfrowej marki Pocztowego – Envelo Banku.

Podczas ogłaszania strategii bank podał, że na koniec 2021 roku chce osiągnąć zwrot z kapitału ROE netto powyżej 10 proc., obsługiwać 1,6 mln klientów, zwiększyć saldo kredytów gotówkowych do poziomu 4,8 mld zł oraz poprawić efektywność osiągając wskaźnik C/I na poziomie 51,4 proc.

W październiku 2018 r. bank podjął decyzję o wydłużeniu horyzontu czasowego strategii do 2022 roku, pozostawiając jednocześnie główne założenia strategiczne bez zmian. Pocztowy podaje, że decyzja ta wynika ze  zmiana warunków rynkowych, w szczególności w zakresie wydłużenia oczekiwanego horyzontu stałych stóp procentowych, obniżenia oprocentowania rezerwy obowiązkowej czy też szczegółowych rozstrzygnięć dotyczących wdrożenia MSSF9. Wpływ na wydłużenie horyzontu czasowego ma też nowa Strategia Grupy Poczty Polskiej, która została przyjęta właśnie na lata 2018-2022.