Bank Pocztowy złożozył prospekt emisyjny w KNF

Bank Pocztowy 6 lipca br. złożył prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego. Oferta publiczna Banku Pocztowego zaplanowana jest wstępnie na II połowę 2011 roku.

Bank Pocztowy oferuje proste i dostępne bankowe usługi detaliczne oraz rozliczeniowe. Najważniejszym segmentem działalności banku jest segment klientów indywidualnych, ale bank rozwija również dynamicznie swoją obecność w obszarze bankowości instytucjonalnej, w tym m.in. w segmencie mikroprzedsiębiorstw, których obsługuje ponad 170 tys.

Mocną stroną banku jest rozbudowana sieć sprzedaży, na którą składa się blisko 2,2 tys. placówek na terenie całego kraju – stanowisk finansowych na Poczcie oraz placówek własnych. Usługi banku dostępne są również w pozostałych placówkach Poczty Polskiej. Taka sieć pozwala na zaoferowanie klientom banku bardzo szerokiego dostępu do zgromadzonych środków. Skala sieci sprzedaży pozwala ponadto bankowi na dotarcie  do grupy docelowej, czyli klientów z miejscowości do 50 tys. mieszkańców.

Bank Pocztowy rozwija się bardzo dynamicznie, dlatego podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu procedury wejścia na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie i pozyskania kapitału przez publiczną emisję akcji. Naszym atutem jest unikatowy na polskim rynku model biznesowy. Jesteśmy jednym z niewielu banków w Polsce, które kierują swoją ofertę produktową do klientów z miejscowości do 50 tys. mieszkańców, a współpraca z Pocztą daje nam dostęp do  bardzo rozległej sieci. Ważną grupą docelową Banku są także nestorzy. Tworzymy proste i zrozumiałe produkty finansowe, które dostosowane są również do potrzeb osób dotychczas nieubankowionych – jest to grupa licząca w Polsce według szacunków aż 6-9 mln* osób – podkreśla Tomasz Bogus, prezes zarządu Banku Pocztowego.

Od początku roku Bank Pocztowy pozyskał przeszło 100 tys. klientów detalicznych oraz mikrofirm i na koniec czerwca obsługiwał ich niemal 910 tys. Bank wykazał też dużą dynamikę wzrostu sprzedaży depozytów i kredytów. Sprzedaż depozytów detalicznych wyniosła 1 mld zł (dynamika wzrostu sprzedaży –  131% analogicznego okresu 2010 roku), kredytów: hipotecznych 306 mln zł (dynamika: 213%), konsumpcyjnych 276 mln zł (dynamika: 116%).

Doradcami banku w procesie upublicznienia są: Dom Maklerski BZ WBK SA (Oferujący i Wyłączny Menedżer Oferty), Bank Zachodni WBK S.A. (Doradca Finansowy), Allen & Overy, A. Pędzich sp. k. (Doradca prawny) oraz Ernst & Young Sp. z o.o. (Audytor).

* Źródło: Eurobarometr 60,2 , 2003 i 2005.  * Polska – dane na 2009  wg  NBP pokazują stopień ekskluzji finansowej na poziomie 20-30-%

Źródło: Bank Pocztowy