Podczas dzisiejszej konferencji prasowej Bank Zachodni WBK ogłosił nową strategię. Kończy z agresywną wojną cenową i zamierza skupić się na dopieszczeniu klientów, których już posiada. Przedstawiciele banku zapowiedzieli dołożenie „trzeciego elementu” do systemów płatności HCE i Android Pay.
Zgodnie z nową strategią, bank skupi się przede wszystkim na obecnych klientach. Jak powiedział Artur Sikora, Dyrektor Obszaru Komunikacji, Marketingu i Zarządzania Jakością w BZ WBK, bank kończy z agresywną wojną cenową. Zmianie ulega też przekaz reklamowy – zamiast spotów humorystycznych czy odwołujących się do tematyki sportowej, reklamy będą bardziej „rodzinne” i emocjonalne. Bank liczy na to, że zapewni klientom tak wysoki poziom obsługi, że sami zaczną polecać rachunki swoim znajomym.
Wprowadzone ostatnio konto nie należy do najtańszych cenowo – ma być natomiast wygodne, elastyczne i zapewniać jak najszerszy dostępu do usług. Nowe hasło reklamowe BZ WBK to „Bank Jaki Chcesz”.
Podczas prezentacji padło kilka liczb. Od momentu wprowadzenia do oferty Konta Jakie Chcę, bank otworzył już 67 tys. rachunków. Nie podał, ile z nich jest rachunkami nowymi, a ile przekonwertowano ze starych kont. Obecnie otwiera 1500 Kont Jakie Chcę dziennie, a do wakacji 2018 roku chce prowadzić już 1 mln rachunków tego typu. Będzie zachęcał klientów do przesiadki nie tylko w systemie bankowości internetowej, ale także telefonicznie.
W trakcie konferencji prasowej Macrin Pawłowski, dyrektor Obszaru Marketingu Detalicznego i Rozwoju Oferty w BZ WBK zapowiedział, że bank planuje uzupełnić płatności mobilne HCE i Android Pay o „brakujący element”. Tym brakującym elementem, jak nietrudno się domyślić, ma być system płatności Apple Pay (Samsung zaniechał wdrożenia Samsung Pay w Polsce). Bank wdrożył już tokenizację Apple i jest gotowy do startu. Szef produktów detalicznych nie chciał ujawnić jednak żadnych szczegółów na temat potencjalnego startu usługi.
Trzeba więc czekać, aż Polska znajdzie się na liście państw, do których koncern z Cupertino wprowadzi swój system płatności. Niewykluczone, że stanie się to już w niedalekiej przyszłości. Za naszym krajem przemawia stosunkowo duża popularność płatności zbliżeniowych. Minusem jest jednak mały udział iPhone’ów w rynku smartfonów. W przypadku BZ WBK negocjacje z Apple prowadzone są na dwóch poziomach – bezpośrednio w Polsce, oraz w Hiszpanii – z Grupą Santander.