W środę, 28 października br., o godz. 22.10 w TVP1 zostanie wyemitowany kolejny odcinek „Firmowych Ewolucji”. Bohaterem będzie firma zajmująca się przetwórstwem warzyw i owoców – Ogródek Dziadunia, natomiast w rolę mentora wcieli się Piotr Adamczewski, dziennikarz i krytyk kulinarny.
Jak wynika z raportu „W polskiej spiżarni. Analiza rynku przetwórstwa owoców i warzyw w Polsce z perspektywy małych i średnich przedsiębiorstw”1 do sektora MŚP należy aż 40% rynku przetwórstwa warzyw i owoców. Możemy wyróżnić dwa główne typy producentów – ambitnych i zastałych. Ci drudzy, opierają swoją działalność na wyrobach tradycyjnych, trafiających do lokalnych hurtowni i pośredników, nie śledzą na bieżąco zmian rynkowych i nie umieją się do nich dostosować. Żeby zaliczyć swoją firmę do producentów ambitnych, potrzebne jest duże doświadczenie i wyczucie sektora, których z pewnością nie brakuje Piotrowi Adamczewskiemu, zaproszonemu przez Bank Zachodni WBK do udziału w „Firmowych Ewolucjach”.
Ogródek Dziadunia, należący do firmy Transrol, to rodzinna firma, która już ponad 20 lat zajmuje się produkcją przetworów. Ich głównym problemem jest nieumiejętność wykorzystania trendów, nieskuteczny marketing czy zbyt szerokie portfolio produktów. Zatem rozwój działalności zapewni firmie postawienie na optymalizację oferty oraz sprawne działania reklamowe. Te uniwersalne zasady rozwoju przydadzą się wielu firmom o podobnym profilu działania. Niezastąpione będzie dla nich również profesjonalne spojrzenie z zewnątrz. Piotr Adamczewski, który od lat jest krytykiem kulinarnym i prowadzi własnego bloga, przekaże właścicielowi Ogródka Dziadunia cenne uwagi i nakreśli plan działań, który pomoże rozwinąć biznes. Wsparcia udzielą mu eksperci z zakresu finansów, HR czy marketingu.
Odcinek „Firmowych Ewolucji” zostanie wyemitowany na antenie TVP1 w środę, 28 października, o godz. 22.10. Natomiast później wszyscy przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z porad ekspertów, zadając im pytania na stronie: https://firmoweewolucje.bzwbk.pl/.