Bank Zachodni WBK prowadzi najlepszego bloga firmowego roku 2009

Blog Banku Zachodniego WBK został uznany za najlepszy polski Blog Firmowy Roku 2009 w kategorii blogi młode (do 6 miesięcy). Organizatorem konkursu, który stanowi społeczną inicjatywę typu non-profit, jest Dominik Kaznowski. Ten znany bloger prywatnie i zawodowo przekonuje firmy, że warto angażować się w media społecznościowe.

Tegoroczne jury spośród ponad 100 blogów wyłonionych w preselekcji wybrało najlepsze blogi w trzech kategoriach: blogi młode (od 3 do 6 miesięcy), dojrzałe (od 6 miesięcy do 12), profesjonalne (powyżej 1 roku). Blog Banku Zachodniego WBK otrzymał najwięcej punktów wśród blogów młodych.

Pierwszy wpis na blogu pojawił się na początku czerwca 2009. Przez pół roku jego funkcjonowania opublikowanych zostało 60. Blog BZWBK pełni funkcję edukacyjno-informacyjną. Czytelnicy znajdą artykuły o tematyce finansowej, nowości produktowe, informacje o zmianach wprowadzanych w nowym serwisie transakcyjnym BZWBK24, omówienie najczęstszych problemów klientów czy też rozważania ekspertów nad bankowością przyszłości. Tematyka wpisów jest różnorodna, a zapewnia ją duży zespół redakcyjny, który liczy obecnie 23 autorów. O zainteresowaniu tą formą komunikacji świadczy liczba komentarzy – 360. Klienci banku nie tylko czytają, ale także komentują, często zadają pytania, wyrażają opinie, na które reagują redaktorzy.

Bardzo cieszy nagroda branży internetowej i czołowych postaci polskiej blogosfery – komentuje Katarzyna Prus-Malinowska, dyrektor ds. komunikacji i promocji Direct Banking, inicjatorka powstania bloga i jeden z jego redaktorów. – Pierwsze miejsce udowadnia, że nasze niestereotypowe podejście do działań komunikacyjnych to krok we właściwym kierunku. Poprzez bloga nie tylko informujemy naszych klientów, ale także z nimi rozmawiamy. W ten sposób pozyskujemy opinie, które staramy się uwzględniać na etapie kształtowania produktów i usług.

To dwustronna komunikacja sprzyja nie tylko klientom, ale także firmie. W ocenie bloga pod uwagę brane były następujące cechy: przełamanie stereotypu komunikacyjnego firmy, otwartość komunikacji (styl, język pisania), częstotliwość wpisów, liczba autorów, znaczenie bloga w komunikacji firmy (np. ekspozycja na stronie firmy), liczba/jakość komentarzy, wygląd i nawigacja.

Źródło: BZWBK