Rozwiązanie udostępnione klientom od 28 lipca br. jest pierwszym tego typu w Polsce. Łączy w sobie zasilenie telefonu typu pre-paid (Idea POP, Simplus i Era Tak Tak) w trybie on-line z płatnością realizowaną bezpośrednio z konta bankowego. Limit na koncie telefonu komórkowego zostaje zwiększony automatycznie, bezpośrednio po złożeniu zlecenia zasilenia.
System obsługuje zlecenia doładowań zarówno przez Internet, jak i bezpośrednio z telefonu komórkowego poprzez SMS. Usługa zasilenia jest całkowicie bezpłatna i umożliwia doładowanie dowolnego telefonu nawet jeżeli zasilający nie jest jego właścicielem. Rozpoczynający korzystanie z usług zasileń poprzez SMS otrzymują doładowanie promocyjne w wysokości określonej przez operatorów GSM.
Usługa udostępniona przez Bank Zachodni WBK jest jednocześnie pierwszym wdrożeniem tzw. makro-płatności w modelu biznesowym opartym na bezpośredniej współpracy operatora telefonii komórkowej oraz banku. W niedalekiej przyszłości model taki ułatwi uruchamianie nowych form płatności za towary i usługi z wykorzystaniem telefonów komórkowych.
System zasileń telefonów typu pre-paid dostarczyła firma Blue Media z Sopotu, lider wśród dostawców systemów m-commerce dla polskiego rynku finansowego. Firma dostarczyła i wdrożyła również platformę do obsługi systemów SMS Banking oraz innych usług pakietu BZWBK24 opartych o wiadomości SMS – SMS Gateway. Kompleksowe wdrożenie obu systemów trwało trzy miesiące.