Bank Zachodni WBK rozważa zmianę swojej marki

„Zapytany o to, czy zarząd bierze pod uwagę wykorzystanie nazwy swojego strategicznego inwestora, czyli irlandzkiej grupy AIB, Morawiecki odpowiedział, że raczej nie. Ze wstępnych szacunków wynika, że operacj a rebrandingu mogłaby kosztować od 200 do nawet 400 mln zł.”, pisze „Parkiet”.

„Analitycy są zdania, że – w tym momencie – takie dodatkowe wydatki nie są do końca uzasadnione. Podkreślają, że marka jest rozpoznawalna – w międzynarodowym rankingu Brand Finance 500, uwzględniającym najcenniejsze marki w sektorze bankowym, BZ WBK znalazł się na 240. miejscu, a jego wartość oceniono na 351 mln dolarów. Na liście Bank Zachodni WBK wyprzedził m.in. BRE Bank, BPH i Citi Handlowy.”, czytamy.

„- W tym roku bank poniesie koszty rozwoju sieci placówek, coraz większa jest także presja na podwyżki płac” – zwraca uwagę Marta Czajkowska, analityk KBC Securities. Ewentualny rebranding powinien – jej zdaniem – zostać przeprowadzony przed realizacją

programu rozbudowy oddziałów. Tymczasem ten już się rozpoczął.

„Prezes Morawiecki przyznaje, że zdecydowaną większość kosztów zmiany nazwy i logo pochłonęłaby kampania reklamowa i marketingowa. W porównaniu z tym pieniądze, które trzeba przeznaczyć na zmianę banerów czy wystroju placówek są niewielkie.”, czytamy dalej.

Więcej na ten temat w „Parkiecie”.