Bank Zachodni WBK udostępnia w usługach BZWBK24 internet narzędzie do analizy wydatków

Bankowość internetowa to dziś już nie tylko narządzie do wykonywania przelewów czy zakładania lokat. To wielofunkcyjna platforma zarządzania finansami osobistymi. Bank Zachodni WBK S.A., rozwijając swoją bankowość internetową udostępnił klientom możliwość zaawansowanego analizowania wydatków.

– Stale udoskonalamy naszą bankowość internetową dostarczając nowych rozwiązań, których oczekują klienci. We współpracy z nimi rozpoczęliśmy tworzenie menadżera finansów. Pierwszą odsłoną tego projektu jest zakładka Analiza wydatków, którą właśnie udostępniliśmy. – mówi Katarzyna Prus-Malinowska, dyrektor Departamentu Bankowości Mobilnej i Internetowej z Banku Zachodniego WBK.

W BZWBK24 internet prezentowane są wydatki w poszczególnych kategoriach, w postaci osi czasu i tabeli transakcji. Użytkownik może w łatwy sposób dokonać porównania wydatków z wybranych kategorii, a także zarządzać kolejnością wyświetlania poszczególnych sekcji. Przede wszystkim jednak dzięki Analizie wydatków zobaczy, na co wydaje pieniądze i dowie się, ile wydaje w poszczególnych kategoriach, na przykład na jedzenie poza domem. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom transakcje są automatycznie rozpoznawane i przypisywane do odpowiednich kategorii. Przykładowo wydatki na paliwo zostaną automatycznie umieszczone w kategorii „Samochód i transport”. Użytkownik może zmienić tę kategorię dla jednej wybranej transakcji lub dla wielu transakcji z przeszłości.

Analiza wydatków w czasie to wykres, który pokazuje wysokość wydatków w podziale na dni lub miesiące (uwzględnione są wydatki zrealizowane od lipca 2014 roku). Analiza obejmuje transakcje ze wszystkich posiadanych przez Klienta rachunków ( konta osobiste, rachunki oszczędnościowe, rachunki kart kredytowych).

– Analiza wydatków jest odpowiedzią na potrzeby klientów związane z zarządzaniem finansami. Zależało nam przede wszystkim na jak najlepszym przypisaniu właściwych kategorii, aby klienci nie musieli poprawiać ani zmieniać. Prototypy usługi były testowane z klientami, a wnioski z badań wpłynęły na ostateczne działanie i wygląd interfejsu. Wiemy, że klientom-betatesterom się podoba. Mamy nadzieję, że będzie to powszechne odczucie. .- mówi Katarzyna Prus-Malinowska, dyrektor Departamentu Bankowości Mobilnej i Internetowej z Banku Zachodniego WBK.

Szczegóły, informacje o opłatach, prowizjach dostępne są w placówkach Banku Zachodniego WBK S.A. oraz na stronie internetowej bzwbk.pl. Infolinia 1 9999 – opłata zgodna z taryfą danego operatora.