Bank Zachodni WBK zdobył cztery nagrody w prestiżowym konkursie Związku Firm Public Relations Złote Spinacze. Nagrodzono dwa projekty: #12zawodnik otrzymał statuetki złotą i srebrną, a Program Rozwoju Eksportu – dwie srebrne.
Program Rozwoju Eksportu (PRE) kampania informacyjno-edukacyjna na temat ekspansji zagranicznej skierowana do polskich przedsiębiorców została wyróżniona Srebrnymi Spinaczami w kategoriach Business-to-Business oraz w kategorii Finanse. Nagrodzony projekt ma charakter długofalowy i obejmuje m.in. konferencje tematyczne, warsztaty regionalne, misje handlowe (stacjonarne i wirtualne), jak również szeroko zakrojoną akcję PR w mediach. Bank Zachodni WBK informuje firmy o najciekawszych rynkach eksportowych (ze szczególnym uwzględnieniem pozaeuropejskich), wskazuje też potencjał poszczególnych branż oraz narzędzia pozwalające eksportować bezpiecznie i efektywnie. Wiedza, którą otrzymują przedsiębiorcy jest wyczerpująca i adresuje wszystkie etapy procesu eksportowego: od analizy rynków, przez poszukiwanie partnerów handlowych, aż po zabezpieczenie i realizację obrotu towarowego i płatności. W pierwszych trzech edycjach w spotkaniach PRE uczestniczyło prawie 3200 firm, a w właśnie zakończonym cyklu spotkań regionalnych IV edycji kolejne 215. Partnerami Merytorycznymi PRE są KPMG, KUKE S.A., Google oraz Bisnode. Realizację PRE wspierały najpierw agencja PR Headlines Porter Novelli, a następnie agencja PR ZOOM bsc.
Za akcję #12zawodnik Bank Zachodni WBK otrzymał nagrodę Złoty Spinacz w kategorii Finanse oraz Srebrnego Spinacza w kategorii Social Media. Jury dostrzegło skuteczność i oryginalność działań aktywizujących polskich kibiców podczas tegorocznych Mistrzostw Świata w piłce nożnej. Projekt był realizowany we współpracy z agencją kreatywną Red8 w trzech etapach, we wszystkich kluczowych kanałach social media: na Facebooku, YouTube, Twitterze, Snapchacie oraz Instagramie i przyniósł ponadprzeciętne efekty zaangażowania internautów. Bank Zachodni WBK stworzył pozytywnie „nakręconą” społeczność kibiców i wzbudził mnóstwo dobrych, piłkarskich emocji. Hasztagiem #12zawodnik posługiwali się nie tylko internauci, ale też inne marki. W czterech konkursach wzięło udział ponad 20 tys. osób a 193 posty zaangażowały do kibicowania ponad 210 tys. fanów piłki. Ponadto aż 4 mln osób obejrzało filmiki #12zawodnika. Aktywności takie, jak filmiki „Jakim kibicem jesteś?”, test wiedzy „Odtwarzamy akcje” z udziałem Mateusza Borka i Krzysztofa Golonki oraz filmiki „Triki Golonki” przyniosły efekt w postaci wzrostu liczby fanów BZ WBK w kanałach społecznościowych o ponad 10 tys.