Banki coraz więcej wiedzą o swoich klientach

System ten – analogiczny do stworzonego wcześniej systemu dla osób fizycznych – służy do gromadzenia i przetwarzania informacji m.in. o bieżących zobowiązaniach, historii zobowiązań oraz samych klientach biznesowych (np. sprawozdania finansowe, reprezentacja firmy, skład właścicielski) banków działających w Polsce i współpracujących z BIK.

– System, po jego wdrożeniu w strukturach organizacyjnych banków, pozwoli na istotne ograniczenie ryzyka kredytowego oraz skuteczniejsze nim zarządzanie, znaczne przyspieszenie i uproszczenie procedur związanych z procesem analizy wniosków kredytowych i podejmowaniem decyzji o ich ewentualnym przyznaniu. Pośrednimi efektami wdrożenia Systemu Informacji BIK – Przedsiębiorstwa będzie również z pewnością zwiększenie zaufania do klienta, a co za tym idzie – zmiana sposobu jego obsługi oraz ułatwienie dostępu do usług bankowych – mówi Maciej Duszczyk, dyrektor departamentu marketingu w BIK.

Działalność Biura Informacji Kredytowej polega na gromadzeniu, przetwarzaniu i udostępnianiu informacji o zobowiązaniach kredytowych osób fizycznych z banków oraz spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych (SKOK). System Informacji BIK przetwarza dane i tworzy szczegółową bazę zawierającą od kilkuset aż do 1300 cech w każdym zarejestrowanym zapisie. Zamówiona informacja dostarczana jest na bieżąco do banku, który składa zapytanie o raport – podaje „Gazeta Prawna”.

W Systemie Wymiany Informacji BIK – Klient Indywidualny uczestniczy 36 banków oraz Krajowa Spółdzielcza Kasa Oszczędnościowo-Kredytowa.