Banki korzystają z kantorów online

Kantory online korzystają z kont w bankach, aby wykonywać transakcje dla swoich klientów szybko i tanio. Ta współpraca jednak opłaca się również bankom – dopieszczają swoich obecnych klientów oraz zdobywają nowych, tym razem tych przychodzących z kantorów.

Ustawa antyspreadowa, która weszła w życie 26 sierpnia br. pozwala na spłacanie zobowiązań walutowych bezpośrednio w walucie zaciągniętego kredytu, przez co dała możliwość obniżenia comiesięcznych rat spłacanych przez 700tys. Polaków. Kantory online, które oferują wygodny i tani sposób wymiany waluty i spłaty rat kredytów stały się dla banków konkurencją. Te banki które rozpoznają zmiany na rynku walut rozpoczęły ścisłą współpracę z nowymi partnerami, inne traktują je jako konkurencję i chwilowy kaprys koniunktury, który minie jak zły sen. A co na to klient?

Po wejściu tzw. ustawy antyspreadowej w życie wielu Polaków zaczęło szukać najefektywniejszego sposobu na spłacanie rat kredytu w walutach. Wielu z nich trafiło do kantorów internetowych. Jak mówi Arkadiusz Kondek ekspert walutowy KantorOnline.pl – wymiana waluty przez internet poza systemem bankowym rozwija się w Polsce już od kilku lat, jednak w ostatnim czasie klientów przybywa szybciej i kwoty transakcji również wzrastają -. Dla banków oznacza to jedno: klienci, którzy do tej pory wymieniali walutę przy okazji obsługi konta osobistego, czy kredytowego, teraz korzystają z tańszej alternatywy.
 
Siłą kantorów w sieci jest to, że zdobywają klientów samodzielnie i zdobywają ich efektywnie. Największe mogą pochwalić się obrotami rzędu kilkudziesięciu milionów złoty w skali miesiąca. To niebagatelna kwota, która reprezentuje już ponad 100tys. klientów, a jak mówi Arkadiusz Kondek współwłaściciel serwisu KantorOnline.pl wzrost klientów na poziomie 30-40% utrzymuje się już od kilku miesięcy.
 
Wiemy już co na to klient, a co na to banki?

Obserwujemy dwa diametralnie różne podejścia do tematu współpracy z kantorami online. Banki, które widzą kantory internetowe jako trwałą zmianę na rynku podejmują z nimi stałą i ścisłą współpracę dokładając starań, aby systemy informatyczne banku i kantoru współpracowały na korzyść klienta. W praktyce oznacza to znaczne skrócenie czasu transakcji np. z 3 dni do 3h, a czasem nawet do 10 minut. Kantory online na swoich witrynach z kolei publikują listy banków współpracujących z nimi oraz szczegóły czasu i kosztów transakcji. I tu pojawia się pierwsza wymierna korzyść dla banków. Kantory online zdążyły już pozyskać rzesze klientów, którzy wybrali taką formę wymiany walut ze względu na praktyczność i niski koszt. Są to głównie firmy wymieniające znaczne sumy pieniędzy. Dla nich czas i koszt transakcji ma kapitalne znaczenie. Kluczowi klienci kantorów online zakładają konta w bankach, które nawiązały sprawną współpracę z kantorami.

Pozostaje też druga sfera korzyści ze współpracy – dopieszczanie klientów. Jeżeli klient banku chce korzystać z kantoru  w sieci to dlaczego nie dać mu tej możliwości. Rozumieją to dobrze niektóre banki chętnie podejmując współpracę z korzyścią dla klienta oraz siebie samych.

Źródło: Kobold Agencja PR