Banki kuszą klientów i poprawiają wyniki

ING Bank Śląski przyciąga klientów rachunkiem oszczędnościowym. Otwarte Konto Oszczędnościowe ma dziś już 880 tys. osób, a do końca roku będzie ich milion. Osobom, które zakładają ten rachunek bank proponuje od razu inne produkty. I taka strategia przynosi efekty. Na koniec III kwartału bank zarobił 488,9 mln zł, czyli o 16,9 proc. więcej niz rok temu. Motorem wzrostu jest bankowość detaliczna, ale bankowi rosną także przychody z obsługi przedsiębiorstw. Aktywa banku na koniec września br. wyniosły 46,5 mld zł, o 12,6 proc. więcej niż przed rokiem.

Bank Zachodni WBK przez dziewięć miesięcy zarobił 593 mln zł, czyli 44 proc. więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Bank, podobnie jak ING, także chwali się osiągnięciami w części detalicznej. Pożyczki gotówkowe wzrosły przez 12 miesięcy z 520 mln zł do 883 mln zł, natomiast kredyty mieszkaniowe w złotych z 1,3 mld zł do 1,8 mld zł – informuje dziennik.