Banki kuszą klientów wizerunkiem kart

Kart kredytowych szybko przybywa. Na koniec ubiegłego roku ich liczba przekroczyła cztery miliony. Banki starają się zachęcić klientów do swojej oferty, wykorzystując najrozmaitsze promocje i kampanie reklamowe.

Z okazji odbywających się właśnie w Niemczech mistrzostw świata w piłce nożnej kilka rodzimych banków wpadło na pomysł, by wydać z tej okazji specjalne okolicznościowe karty. Mundialowe karty zaproponowały m.in. Raiffeisen Bank Polska, Bank Handlowy, PKO BP i Pekao.

Fortis Bank postanowił natomiast zachęcić klientów wizerunkiem karty. Na karcie można zamieścić dowolny obrazek. Prawo do decydowania o wyglądzie karty dostali również klienci MultiBanku i ING BSK.

ING Bank Śląski zaproponował ponadto klientom kartę wycinaną – w kształcie żarówki. PKO BP wyróżnia swoich zamożniej szych klientów „minikartą” debetową o wymiarach 6,5 na 4 cm. Na rynku funkcjonują także karty przezroczyste – wirtualne karty MultiBanku i mBanku oraz PKO BP i Euro Banku. Sposobów na kuszenie klientów jest więcej: karty płatnicze mogą pachnieć, fosforyzować w ciemnościach, mieć nietypową fakturę czy kształt.

Więcej w dzisiejszym wydaniu „Parkietu”.