Banki mają nowe sposoby łowienia klientów

„Sprzedaż kredytów za pośrednictwem Skype zaproponował właśnie klientom Dom Bank, wyspecjalizowana w kredytach hipotecznych część Getin Banku. Wystarczy kliknąć w widniejącą na stronie internetowej słuchawkę, by bezpłatnie porozmawiać z konsultantem […].

Na ciekawy pomysł dotarcia do klientów wpadł także Dominet Bank. Od niedawna osoby, które chcą wziąć szybki kredyt gotówkowy, mogą wysłać do banku SMS-a o treści Kredyt. Decyzję o jego przyznaniu bankowcy podejmują w jeden dzień, a w ciągu czterech dni pieniądze są na koncie klienta.”, czytamy w dzienniku „Polska”.

„Przyciągnięciu klientów służą znane od lat metody, takie jak dzwonienie do nich z ofertą pożyczek czy kart kredytowych, wysyłanie gotowych do podpisania umów z warunkami dostosowanymi do indywidualnych potrzeb i możliwości klienta, czy stawianie punktów obsługi klienta w centrach handlowych i hipermarketach. Tak, by klient, który nagle zapragnie kupić nowy telewizor, nie miał problemu ze znalezieniem szybkiej gotówki. Gdy z kolei będzie chciał kupić mieszkanie, doradcy załatwią za niego wszystkie formalności – tak od kilku miesięcy reklamuje się ING Bank Śląski.”, czytamy dalej.

„- Rywalizacja o klienta między bankami jest tak duża, że konkurowanie samą wielkością oprocentowania czy marż to zdecydowanie za mało” – mówi Paweł Majtkowski, analityk z firmy doradczej Expander. „- Dlatego banki wykorzystają każdą drogę, by dotrzeć do klienta” – uważa.

Więcej na ten temat w dzienniku „Polska”.