Banki otwierają się na kanał direct

W ofercie Invigo, jedynej w Polsce firmy oferującej kredyty hipoteczne w modelu direct, pojawiają się 4 nowe banki. Teraz za pośrednictwem strony www.invigo.pl, bez wychodzenia z domu klienci mają dostęp do oferty 22 banków.

Do partnerów Invigo dołączyły Bank Ochrony Środowiska, Bank Millennium, Allianz i Alior Bank. Tym samym oferta internetowego pośrednika obejmuje 22 banki, w tym wszystkich najbardziej aktywnych graczy rynku hipotecznego, wraz z liderami (PKO BP, Pekao SA i Getin Noble Bank).

Rozwój bazy partnerów Invigo dowodzi, że banki coraz odważniej otwierają się na kanał direct w sprzedaży swoich produktów, także tych do niedawna uważanych za zbyt skomplikowane do sprzedaży bezpośredniej. Tym samym wychodzą naprzeciw potrzebom tej grupy klientów, którzy swoje poszukiwania produktów finansowych rozpoczynają w Internecie. Wizyta w oddziale banku potrzebna jest tylko w celu podpisania umowy – tłumaczy Łukasz Wojcieszak, prezes zarządu Invigo.

Wojcieszak zwraca jednocześnie uwagę na fakt, że specyficzne wymagania klientów internetowych mogą pozytywnie wpłynąć na zwiększanie tempa przebiegu procesu kredytowego w bankach dla wszystkich kredytobiorców. Sprzedaż w kanałach direct wymaga specyficznych rozwiązań i innowacji po stronie banków – szczególnie jeśli chodzi o szybkość, wręcz automatyzację wstępnej oceny zdolności kredytowej klienta i później tempo wydania decyzji kredytowej. Klient internetowy jest przecież przyzwyczajony do natychmiastowego zamknięcia transakcji,  w której bierze udział. Obserwujemy po stronie banków wzrost świadomości tej specyfiki. Banki pracują nad przyspieszeniem swoich procedur z myślą o klientach „online”, co w  perspektywie może  mieć pozytywny wpływ także na obsługę klientów tradycyjnych – wyjaśnia prezes Invigo.

Invigo rozpoczęło działalność w 2009 roku. Obecnie za pośrednictwem firmy w kanale direct udzielane są co miesiąc kredyty hipoteczne o wartości ok. 5 mln zł. Pośrednik pomaga klientowi w całym procesie – od wyboru kredytu z pomocą narzędzia Invigo dopasowującego najlepsze oferty do parametrów podanych przez klienta, do wypłaty środków. Klientem opiekuje się telefoniczny konsultant, który odpowiada na pytania, pomaga w doborze dokumentów, weryfikuje ich poprawność i odpowiada za kontakt z bankiem. Aby zachęcić klientów do korzystania z kanału direct Invigo oferuje dodatkowo premię w gotówce na specjalnej karcie, zależną od wysokości zaciągniętego kredytu – nawet do 3 000 zł.

Źródło: Invigo