Banki patrzą w gwiazdy

Pierce Brosman reklamował garnitury polskiej Vistuli, Cindy Crawford – wodę Arctic.

Reklama z udziałem gwiazdy światowego formatu to gwarancja udanej sprzedaży – twierdzą specjaliści. Ludzie chcą używać tych samych produktów, co celebrities.

Od zeszłego roku kilka dużych banków postawiło na znane twarze i konsekwentnie firmuje nimi swoje produkty finansowe. Lubiana i ciesząca się dużym autorytetem gwiazda może bowiem przyciągnąć do banku nowych klientów.

Marek Konrat, który od wielu lat jest twarzą ING Banku Śląskiego w zeszłym roku wraz ze Stanisławem Tymem przekonywał w reklamach, że lokata to przeżytek, co miało zachęcić Polaków do otwarcia rachunku oszczędnościowego OKO w ING. Widać, że zachęciło, bo na koniec 2007 r. wolumen rachunków oszczędnościowych OKO w ING wzrósł o 24 proc.

John Cleese w BZ WBK, jak Stanisław Tym w ING

Brytyjski komik John Cleese, gwiazda „Latającego Cyrku Monthy Pythona”, „Hotelu Zacisze” czy „Żywotu Briana” właśnie rozpoczął promowanie kredytu gotówkowego w Banku Zachodnim WBK. Komik nie ograniczył się jednak do odegrania scenki w reklamie. Dodatkowo zmienił nieco scenariusz spotu.

– Kampania reklamowa z Cleesem pozwala nam na odróżnienie się od konkurencji. A ta jest szczególnie duża na rynku kredytów gotówkowych – powiedział portalowi Inwestycje.pl Piotr Gajdziński, rzecznik prasowy Banku Zachodniego WBK.

– John Cleese jest człowiekiem o niezwykłym poczuciu humoru, charakteryzującym się optymizmem i poczuciem ducha, a w opinii psychologów tacy ludzie chętnie biorą kredyty – powiedział Jędrzej Marciniak, dyrektor obszaru zarządzania marką Banku Zachodniego WBK. Wtóruje mu psycholog biznesu Jacek Santorski. – Pożyczkobiorcy to optymiści, ludzie z pogodą ducha, którzy wierzą w swój sukces – powiedział Santorski.

Maciej Stuhr jako Rockefeller w Raiffeisen Bank Polska

Jerzy i Maciej Stuhrowie wystąpili w reklamie „Rockefeller” w Raiffeisen Banku. W kampanii pod hasłem „Bank dla ludzi przedsiębiorczych” nie zmieniali swoich ról, bowiem Maciej Stuhr zagrał Rockefellera, a Jerzy Stuhr wyreżyserował spot i udzielił w nim swojego głosu.

– Zdecydowałem się reklamować ten bank, bo daje szanse ludziom, jakich teraz w Polsce chcemy. Ludziom, którzy najbardziej zasługują na kredyt zaufania – powiedział Jerzy Stuhr.

Najpierw Edyta Wojtczak, teraz Krystyna Czubówna

Z kolei Eurobank konsekwentnie stawia na gwiazdy i jego karty kredytowe firmowane były dotąd przez takich aktorów, jak Krystyna Janda, Danuta Stenka czy Tomasz Kot.

– Była to typowo wizerunkowa kampania, która cieszyła się dużym zainteresowaniem – przyznała Agnieszka Połomska, kierownik marketingu w Eurobanku.

Po pierwszej kampanii reklamowej z udziałem aktorów bank zdecydował się na kolejne z Katarzyną Figurą i Januszem Gajosem.

Do reklamowania szybkich pożyczek skierowanych głównie do emerytów Eurobank najpierw zaangażował prezenterkę TVP Edytę Wojtczak, a teraz Krystynę Czubównę.

Dziś ruszyła kampania wizerunkowa z udziałem Krystyny Czubówny, która zachęca emerytów i rencistów do zaciągnięcia kredytu gotówkowego. Eurobank nie zaprzecza, że będzie kontynuował trend promowania marki przez polskie gwiazdy, jednak nie zdradza, jaki następnie produkt będzie w ten sposób reklamował.