W większości przypadków klienci będą więc zobowiązani do zgłaszania oszustw finansowych bezpośrednio do swojego banku lub instytucji finansowej a nie na policję. To, czy szczegóły dotyczące przestępstwa zostaną przekazane na policję czy nie, będzie natomiast zależało od samej instytucji finansowej a nie od posiadacza rachunku. Wcześniej ofiara zgłaszała przestępstwo najpierw do banku, następnie na policję a potem znów kontaktowała się z bankiem, aby przekazać istotne szczegóły uzyskane na policji. Zmiana w sposobie zgłaszania oszustw finansowych ma na celu zredukowanie liczby czynności administracyjnych oraz poziomu biurokracji wiążących się z procesem raportowania przestępstw finansowych. Z danych instytucji APACS wynika, że w 2006 roku w Wielkiej Brytanii zanotowano około 700 tys. przypadków oszustw związanych z kartami płatniczymi, średnia strata z tego tytułu wyniosła 608 funtów. Całkowite straty poniesione w wyniku przestępstw związanych z kartami wyniosły więc w 2006 roku 428 milionów funtów – to o 80 milionów funtów więcej niż dwa lata wcześniej. Straty z tytułu przestępstw związanych z czekami płatniczymi spadły o 24% z 40,3 milionów funtów w 2005 roku do 30,6 milionów w 2006 roku. Straty spowodowane przestępstwami związanymi z bankowością online wzrosły natomiast o 44%, z 23,2 milionów funtów w 2005 roku do 33,5 milionów w 2006 roku.