Banki płacą klientom za korzystanie z bankowości mobilnej. I likwidują placówki

Promocje trwają w Banku Zachodnim WBK, mBanku i Citi Handlowym. Pierwszy płaci za wykonanie transakcji kartą HCE, dwa pozostałe za aktywowanie aplikacji mobilnej.

Banki znowu płacą klientom za aktywne korzystanie z bankowości mobilnej. W Banku Zachodnim WBK promocja dobiega już co prawda końca, ale zostało jeszcze kilka dni za zgarnięcie bonusu. Zgodnie z regulaminem akcja zakończy się 21 czerwca. Skierowana jest do klientów, którzy posiadają mobilne karty kredytowe HCE. Za wykonanie trzech transakcji na kwotę co najmniej 30 zł, bank wpłaci 20 zł na rachunek karty kredytowej. Jeśli klient ma dwie mobilne karty – Visę i MasterCarda – i spełni postawione warunki, może zgarnąć 40 zł. Niestety liczba nagród jest limitowana do 2500 sztuk.

YAY Foto

mBank i Citi zapłacą za aktywowanie aplikacji mobilnej, ale są to oferty dla wybranych – zostanie do nich skierowane zaproszenie. mBank wpłaci w pierwszym miesiącu 10 zł, jeśli klient pobierze aplikację i zaloguje się do mobilnego banku. W drugim miesiącu wypłaci 10 zł za minimum 4 logowania. W trzecim zapłaci 5 zł, jeśli klient dokona przynajmniej jednej transakcji za pomocą BLIKa. Łącznie do zgarnięcia jest 25 zł, a promocja potrwa do końca wakacji.

Citi zapłaci 30 zł za regularne logowanie się do aplikacji. Mogą z niej skorzystać osoby, którym po zalogowaniu się do systemu bankowości internetowej wyświetli się baner zachęcający do udziału w akcji. Bank wypłaci po 10 zł przez trzy kolejne miesiące, jeśli klient przynajmniej raz w miesiącu zaloguje się do aplikacji mobilnej. Także i w tym przypadku promocja potrwa do 31 sierpnia.

Banki regularnie premiują bonusami klientów, którzy korzystają z bankowości mobilnej lub systemu BLIK. Płacą też wyższe stawki osobom, które zakładają mobilne lokaty. Najwidoczniej tego typu akcje przynoszą skutek, bo liczba aktywnych użytkowników bankowości mobilnej stale rośnie. Z danych PRNews.pl wynika, że na koniec I kwartału 2016 roku mobilnych klientów było już 6 mln. Wraz ze wzrostem popularności elektronicznych kanałów obsługi, kurczy się sieć placówek i liczba etatów. Z zebranych przez nas danych wynika, że tylko w ciągu I kwartału 2016 roku banki zamknęły łącznie 161 własnych placówek. W ciągu ostatniego roku zwolniły też 3,8 tys. pracowników.