Banki premiują lojalnych klientów

Pęczek w banku kosztuje mniej niż każdy produkt kupowany z osobna. Na razie to tylko czasowe promocje, ale już wkrótce takie oferty staną się standardem. Na łączonych ofertach zarabiają nie tylko banki, ale także klienci. Ostatnio na pomysł sprzedawania kilku produktów na raz wpadł Lukas Bank. Obecnie zakładając konto osobiste w banku lub lokatę klient otrzymuje upust na marży kredytu o 0,2 proc. Korzystając z pięciu produktów, można obniżyć marżę o 1 proc. W BZ WBK klient posiadający standardowe konto przez pól roku zapłaci za kredyt hipoteczny tylko 1 proc. prowizji, czyli o połowę mniej niż standardowo. Z kolei w Multibanku osoba, która zaciąga kredyt hipoteczny, inne pożyczki dostanie taniej i przy uproszczonej procedurze.

Banki chcą przywiązać do siebie klienta kilkoma produktami, ponieważ wiedzą, że groźba odejścia z banku klienta, który posiada minimum trzy produkty, maleje do zera. A na coraz bardziej konkurencyjnym rynku liczy się nie tylko to, by zdobyć nowych, ale również utrzymać starych. Dlatego banki coraz mocniej walczą także i o tą grupę. Na przykład Nordea i Kredyt Bank wpadły na pomysł, by specjalną ofertę wiązanych produktów mogła dostać rodzina klienta czy osoby zameldowane z nim pod tym samym adresem.