Banki rozmawiają z klientami w sieci

Coraz więcej banków rozpoczyna dialog z klientami w sieci, zakładając specjalne profile w społecznościowym serwisie AlertFinansowy.pl. Jako jedni z pierwszych swój profil zarejestrowali w serwisie przedstawiciele największego polskiego banku – PKO BP, a także Getin Banku, Banku Pocztowego, Eurobanku, Deutsche Bank PBC i doświadczonego w takiej komunikacji mBanku.

Alertfinansowy.pl jest pierwszy społecznościowym portalem interwencyjnym, będącym platformą wymiany informacji pomiędzy użytkownikami, a instytucjami finansowymi. Jest źródłem praktycznej wiedzy o zagrożeniach i benefitach rynku finansowego w Polsce. Dzięki serwisowi użytkownicy oceniają wszystkie działające w Polsce instytucje finansowe, zgłaszają nieprawidłowości oraz wymieniają się informacjami o usługach, produktach a także procesie obsługi firm działających na rynku. Wszystkie zgłaszane przez użytkowników alerty są weryfikowane przez redakcję portalu. Portal interweniuje w sprawach klientów i walczy o rzetelne informowanie na temat oferty.

Przedstawiciele instytucji finansowych mają możliwość nawiązania bezpośredniego dialogu z  użytkownikami, poprzez specjalne profile banków.

Komunikacja w sieci staje się coraz istotniejszym kanałem kontaktu klienta z bankiem. Wynika to ze wzrostu świadomości finansowej klientów, szerszego dostępu do Internetu oraz ze wzrostu zainteresowania korzystaniem z usług banków internetowych. Ich klienci dużo chętniej porozumiewają się z bankiem poprzez fora i blogi, nie lubią dzwonić czy chodzić do oddziału – mówi Przemysław Januszczyk z portalu AlertFinansowy.pl.

Banki dostrzegają ten trend i coraz częściej prowadzą aktywny dialog z internautami. Internet przestaje być tylko miejscem zamieszczania informacji o produktach i usługach. Staje się miejscem interakcji pomiędzy bankiem a klientem.

– Pewnym zaskoczeniem był dla nas fakt, że jako jedni z pierwszych na portalu AlertFinansowy.pl swoje profile utworzyli przedstawiciele PKO BP oraz Banku Pocztowego. Te instytucje raczej nie kojarzą się z aktywnością w sieci. To pokazuje jak wiele zmieniło się w ostatnim czasie w podejściu banków do komunikacji – dodaje Przemysław Januszczyk. oczywiście pionierem wymiany opinii z klientami w sieci pozostaje mBank, który także na naszym portalu zaznaczył swoją obecność. Warto także podkreślić, że przedstawiciele tego banku bardzo szybko odpowiadają na pytania zarówno czytelników, jak i redakcji portalu. To pokazuje jak duże doświadczenie w takiej komunikacji ma bank, który obchodził niedawno 9 urodziny.

Już niebawem na portalu AlertFinansowy.pl pojawią się interaktywne profile kolejnych banków, które obecnie rozważają taką formę komunikacji. Ambicją twórców portalu jest zgromadzenie na jednej platformie komunikacji internetowej wszystkich instytucji finansowych odpowiadających na pytania użytkowników.

Źródło: AlertFinansowy.pl