„Zalecenia dotyczące tego, że nowy bank na podstawie pełnomocnictwa ma ułatwić klientowi przeniesienie rachunku, weszły w życie od początku stycznia. – Po pierwszych dniach obowiązywania nowych przepisów osiem razy więcej klientów chce przyjść do naszego banku niż odejść – mówi Piotr Gajdziński z BZ WBK. Bank wprowadził niedawno specjalne narzędzie do przenoszenia listy odbiorców przelewów internetowych.
Wkrótce po raz kolejny zmodyfikuje ofertę rachunków. Na razie nie ujawnia, jaką liczbę klientów chce pozyskać, ale w lutym startuje jego kampania reklamowa z udziałem jednej z gwiazd światowego kina.”, czytamy w „Rz”.
„Ze specjalną kampanią dotyczącą ułatwień w przenoszeniu rachunków wystartował już bank Nordea. Instytucje finansowe kuszą klientów m.in. okresowym zwolnieniem z opłat za prowadzenie kont. BGŻ oraz BOŚ wprowadziły promocję pozwalającą na darmowe korzystanie z ROR nawet przez 6 miesięcy, ale zaznaczają, że dotyczy to najbardziej aktywnych klientów.”, pisze gazeta.
Nowa rekomendacja ZBP to szansa dla mniejszych banków na zdobycie nowych klientów. Na nowych przepisach mogą stracić przede wszystkim giganci, czyli banki PKO BP i Pekao SA. Na koniec III kwartału 2009 r. oba banki prowadziły 9,3 mln ROR spośród ogólnej liczby blisko 21 mln rachunków osobistych. Jeszcze do niedawna ich łączny udział w rynku kont osobistych przekraczał połowę ogólnej liczby rachunków. Od kilku miesięcy systematycznie spada.
Więcej na ten temat w artykule Moniki Krześniak pt. „Banki rozpoczęły wojnę na konta osobiste”.
WB