Banki Spółdzielcze SGB wprowadzają system płatności mobilnych BLIK

Zgodnie ze strategią przyspieszenia w obszarze nowoczesnych płatności mobilnych, SGB-Bank SA oraz Banki Spółdzielcze SGB wdrażają płatności mobilne poprzez BLIK.

szefei, YAY Foto

Z płatności BLIK skorzystać będzie mógł każdy klient Banków Spółdzielczych SGB i SGB-Banku SA. Tym samym spółdzielczość bankowa dołącza do grupy najbardziej zaawansowanych technologicznie polskich instytucji finansowych.

– Finalizujemy bardzo ważny projekt, który pozwoli wzmocnić mobilną ofertę Banków Spółdzielczych SGB – mówi Robert Tórz, dyrektor Departamentu Bankowości Mobilnej i Kart w SGB-Banku SA. – To pierwszy etap mobilnego przyspieszenia w sektorze bankowości spółdzielczej, ponieważ równolegle pracujemy nad kolejnymi usługami w tym obszarze. Realizowane działania pozwolą nam dołączyć do grupy czołowych Banków oferujących nowoczesne usługi płatnicze – dodaje dyrektor.

Prace nad wdrożeniem BLIKA są zaawansowane. Wkrótce klienci Banków Spółdzielczych SGB będą mogli dokonywać transakcji przy użyciu smartfonów, wykorzystując jedną z najszybciej rozwijających się platform mobilnych. Tylko w pierwszym półroczu 2018 roku, według udostępnionych danych, z użyciem systemu BLIK wykonano ponad 33 miliony operacji finansowych – dokładnie tyle samo, ile w całym 2017 roku.

Grupa SGB pracuje nad mobilnymi nowościami. Pojawi się Blik, Apple Pay, Google Pay i bilety

System płatności mobilnych BLIK będzie umożliwiał klientom Banków Spółdzielczym – użytkownikom smartfonów – dokonywanie płatności w sklepach internetowych i placówkach stacjonarnych, w maszynach samoobsługowych i opłatomatach.

BLIK jest najprostszą metodą płatności w internecie – wystarczy wpisać kod i zatwierdzić go na telefonie bez logowania. BLIK pozwoli też błyskawicznie wypłacić gotówkę w jednym z blisko 4 tysięcy bezprowizyjnych bankomatów należących do Grupy, a także przelewać pieniądze bezpośrednio na numer telefonu z książki adresowej posiadacza smartfonu.

Korzystając z aplikacji BLIK można także zapłacić za usługi w urzędach publicznych w całym kraju. Tym samym użytkownicy BLIKA – klienci Banków Spółdzielczych – będą mogli opłaty za wydanie paszportu, prawa jazdy lub inne opłaty urzędowe za pomocą własnego smartfonu.

Źródło: SGB