Banki spółdzielcze włączają się do wojny na konta

Jesień przyniesie kolejną odsłonę wojny na rachunki osobiste. Banki szykują się już do startu nowych kampanii reklamowych i odświeżają ofertę rachunków. W rywalizacji wezmą udział także banki spółdzielcze z Grupy BPS, które ruszają z nową promocją rachunków osobistych połączoną z dużą loterią. Szykują się także do wprowadzenia nowości kartowych – jeszcze w tym roku udostępnią karty kredytowe dla biznesu i plastiki z technologią zbliżeniową.

Sezon urlopowy przystopował nieco działania marketingowe, ale jesienią bankowcy znów wytoczą swoje działa i przystąpią do kolejnej odsłony wojny na konta. Dotychczas instytucje finansowe wykorzystywały już różne sposoby na przyciągnięcie uwagi klientów. BZWBK, Alior Bank i Allianz Bank za otworzenie rachunku i polecanie konta znajomym płaciły od 50 do nawet 600 zł. Kilka banków, m.in. mBank, ING czy BGŻ udostępniły swoim klientom wszystkie bankomaty bez prowizji. Getin Bank przez firmę Open Finance kusił klientów zakładających ROR-y nawigacją samochodową, a Meritum Bank dopłacał 10 proc. do odsetek z lokaty.

Od 1 września do rywalizacji o klientów włącza się największe zrzeszenie banków spółdzielczych – Grupa BPS – rozpoczynając nową promocję rachunków osobistych. Promocji towarzyszyć będzie najprawdopodobniej największa jak do tej pory loteria spółdzielców, w której do wygrania będą samochody Chevrolet Spark, telewizory LCD i laptopy. Dodatkowo do wygrania będą liczne nagrody pocieszenia: rowery, aparaty i sprzęt AGD. Łączna kwota przeznaczona na nagrody wyniesie blisko 1 mln 760 tys. zł, a losowanie odbędzie się w styczniu.

 

 

W loterii będą mogły wziąć udział osoby, które już posiadają konto osobiste w banku, lub założą je w okresie promocji. Banki stawiają jeden wymóg – rachunek musi być zasilany miesięcznie kwotą co najmniej 500 zł. Aby zgłosić swój los do udziału w loterii, należy wysłać specjalnego SMS-a z numerem banku. Równocześnie z loterią trwa promocja kont osobistych pod nazwą „Przejdź do BPS-u”. Osoby, które zdecydują się przenieść konto do banku spółdzielczego, przez okres sześciu miesięcy będą zwolnione z opłaty za prowadzenie rachunku. Okres ten zostanie przedłużony do 12 miesięcy, jeśli klient zdecyduje się przelewać wynagrodzenie na nowy rachunek.

 

Motyw promocji opartej na loterii nie jest zbyt często wykorzystywany przez banki uniwersalne, ale chętnie sięgają po niego banki spółdzielcze. Losowanie nie gwarantuje zdobycia nagród każdemu uczestnikowi, ale z drugiej strony nagrody są bardziej wartościowe, co mocno działa na wyobraźnię klientów. Nagrodami głównymi w konkursach spółdzielców są często samochody. Niedawno Bank Spółdzielczy w Limanowej kusił w loterii Seatem Ibizą, a obecnie promocję lokat, w której do wygrania jest Audi A6 prowadzi Spółdzielcza Grupa Bankowa z Gospodarczym Bankiem Wielkopolskim na czele. Podczas poprzedniej edycji kampanii reklamowej połączonej z loterią promocyjną „ Lokata z nagrodami” banki spółdzielcze skupione w Spółdzielczej Grupie Bankowej zebrały miliard złotych depozytów, bijąc swoje dotychczasowe rekordy. Wówczas do wygrania było luksusowe auto marki BWM.

Jak się dowiedzieliśmy, banki spółdzielcze z Grupy BPS obok nowej loterii, szykują także kilka nowości w ofercie kart płatniczych. Już teraz dostosowują swoje karty do wymagań SEPA i wprowadzają do oferty karty z mikroprocesorem. Jeszcze w tym roku w ofercie pojawią się karty kredytowe dla przedsiębiorców – Visa Biznes. Oferta kart kredytowych dla klientów indywidualnych zostanie poszerzona o karty Visa Standard. Nowe karty kredytowe pojawią się także w wersjach Gold. Na przełomie trzeciego i czwartego kwartału tego roku wachlarz kart płatniczych zostanie poszerzony także o plastiki Visa z funkcją payVawe, czyli karty umożliwiające dokonywanie transakcji zbliżeniowych.

Z naszych informacji wynika także, że BPS szykuje się do odświeżenia systemu bankowości internetowej. Na razie swoje konto przez internet obsługuje tylko 190 tys. klientów Grupy BPS. Jak zapewniają przedstawiciele banku, są to jednak osoby, które rzeczywiście aktywnie korzystają z tego kanału dostępu.

>>> Czytaj także: BOŚ rozpoczyna walkę na konta

Akcja marketingowa „Twoje konto z prezentami” będzie kolejną kampanią promocyjną banków spółdzielczych, która ma na celu zwiększenie sprzedaży kont osobistych. W ostatnim okresie banki z grupy BPS rozpychają się na rynku ROR coraz mocniej. Z danych Bankier.pl wynika, że na koniec pierwszego półrocza 359 banków należących do zrzeszenia prowadziły łącznie już ponad 1 379 tys. kont osobistych, co pod względem liczby kont plasuje je pomiędzy ING Bankiem Śląskim a Bankiem Millennium. W ciągu pierwszego półrocza liczba kont osobistych w Grupie BPS wzrosła o ponad 6,3 proc.

Banki spółdzielcze mocno walczą o przebicie się do świadomości większego grona klientów i przeznaczają coraz większe nakłady na marketing i akcje reklamowe. Ostatnio Bank BPS intensywnie promował swoją markę w reklamach telewizyjnych podczas Mistrzostw Świata w piłce nożnej. I według przedstawicieli banków, podejmowane akcje przynoszą widoczny efekt. Tradycyjnie banki spółdzielcze mają mocną pozycję w mniejszych miejscowościach, ale zauważalny jest coraz większy wzrost liczby kont osobistych w bankach posiadających placówki w dużych miastach.

Źródło: PR News