Banki spółdzielcze z Grupy BPS udostępniły usługę mojeID

Klienci 169 banków spółdzielczych zrzeszonych w Grupie BPS oraz 4 banków współpracujących mogą potwierdzać swoją tożsamość online za pomocą mojeID – usługi dostarczanej przez KIR.  

fot. Shutterstock

mojeID umożliwia zdalne potwierdzanie tożsamości za pomocą danych z bankowości internetowej. W  kilku krokach, na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu, pozwala osobie fizycznej – klientowi banku, szybko i bezpiecznie potwierdzić swoją tożsamość. Co istotne dla bezpieczeństwa danych, klient wyraża jasną zgodę na zakres i cel przekazywanych informacji. Dzięki integracji z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym, użytkownik mojeID może korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną. Oznacza to dostęp do oferty świadczonej przez przedsiębiorstwa z różnych branż, m.in. dostawców mediów, usług medycznych czy ubezpieczeniowych, jak i szerokiego spektrum spraw urzędowych, obejmujących m.in. zdalne złożenie wniosku o dowód osobisty, rejestrację pojazdu czy uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego.

– Wdrożenie mojeID jest technologicznym i procesowym skokiem w przyszłość. Rozwój cyfrowych usług komercyjnych czy publicznych nie jest możliwy bez tożsamości cyfrowej. Banki spółdzielcze, które są liderami pod względem tempa implementowania wszelkich nowinek technologicznych, są tego w pełni świadome. W dłuższej perspektywie wdrożenie usługi mojeID przyczyni się do intensywniejszego rozwoju cyfrowej gospodarki. Natomiast beneficjentami tego rozwiązania już teraz są klienci banków, którzy zyskali dostęp do narzędzia umożliwiającego załatwianie wielu spraw zdalnie. Jesteśmy bardzo dumni z tak efektywnie rozwijającego się partnerstwa z sektorem bankowości spółdzielczej – mówi Piotr Alicki, Prezes Zarządu KIR.

– Nowoczesna instytucja finansowa to ta, która udostępnia swoim klientom rozwiązania cyfrowe. Każdy, kto korzysta z bankowości internetowej, wie jakie to wygodne. Potwierdzanie tożsamości online to kolejny krok, łączący usługi bankowe z wieloma codziennymi sprawami, które załatwiają nasi klienci, czy to w urzędach, czy w firmach komercyjnych. Wdrożenie mojeID i Profilu Zaufanego w Bankach Spółdzielczych z Grupy BPS przebiegało w rekordowym tempie, zważywszy na znaczną liczbę zaangażowanych podmiotów, w tym kilku różnych dostawców bankowości internetowej. Dlatego jestem dumny ze sprawności organizacyjnej, jaką wykazały się wszystkie zespoły, zwłaszcza te pracujące w  trybie zdalnym podczas pandemii. Jestem pewien, że cyfrowa tożsamość pozwoli naszym klientom oszczędzić czas i wygodniej organizować bieżące sprawy – mówi Artur Adamczyk, Prezes Zarządu Banku BPS zrzeszającego banki spółdzielcze.

mojeID jest dostępne w ofercie 169 banków spółdzielczych należących do Zrzeszenia BPS oraz w  4  bankach współpracujących. Wdrożenie usługi w kolejnych Bankach Spółdzielczych tej grupy planowane jest wkrótce.

Źródło: KIR