Banki stawiają na produkty chroniące kapitał przed stratami

„Jednak masową sprzedaż tego niszowego dotychczas instrumentu finansowego są w stanie zapewnić jedynie duże banki o szerokiej sieci dystrybucji i zasobnej bazie klientów. Wszystko wskazuje na to, że chcą to zrobić. Na pewno są tym zainteresowani dwaj najwięksi gracze: PKO BP liczy na sprzedaż lokat strukturyzowanych za ok. 10 mld zł, a Pekao wyłącznie w portfelach swoich zamożnych klientów spodziewa się uplasować struktury za co najmniej 2 mld zł. Obaj nie zapominają też o masowych klientach. ‚WSJ Polska’ dowiedział się nieoficjalnie, że pierwsze zapisy na produkty strukturyzowane w Pekao będą oni mogli składać jeszcze w tym roku.”, czytamy.

„Specjaliści prognozują, że reszcie rynku uda się sprzedać produkty strukturyzowane za kolejne co najmniej 4-5 mld zł. Tymczasem szacuje się, że od końca lat 90. do tej pory Polacy kupili ‚struktury’ za nie więcej niż 15 mld zł.”, pisze „WSJ Polska”.

„Zdaniem Mateusza Walczaka, prezesa New World Alternative Investment, banki, których przychody z dystrybucji funduszy inwestycyjnych kurczą się z powodu umarzanych jednostek, będą szukać innych źródeł pozyskania pieniędzy z prowizji. – Szacuję, że w tym roku miesięcznie będzie się pojawiać w Polsce 10 – 12 nowych produktów strukturyzowanych. Ale ta liczba może wzrosnąć nawet trzykrotnie – twierdzi Mateusz Walczak.”, czytamy w gazecie.

W styczniu inwestorzy wycofali z funduszy inwestycyjnych 11 mld zł. Z powodu niepewnej sytuacji na giełdzie coraz większą popularność zdobywają instrumenty gwarantujące 100 proc. zwrot kapitału. Taką możliwość dają m.in. produkty strukturyzowane. Ponadto kuszą zyskami nawet kilkakrotnie wyższymi niż na lokatach bankowych.

Więcej na ten temat w „The Wall Street Journal Polska” – finansowym dodatku „Dziennika”.