Banki w sieci do remontu

„Banki oferujące swoim klientom e-usługi będą musiały uaktualnić swoje systemy. Po opisaniu przez ‚Rz’ problemów z wylogowywaniem się ze strony BZ WBK wyszło na jaw, że dotyczy też co najmniej kilku innych banków. Chodzi o możliwość cofnięcia się na stronę z numerem konta i saldem bez ponownego podawania hasła. Zjawisko zauważyli m.in. klienci mBanku. Już w lutym na forum tego banku pojawiła się dyskusja na ten temat. Występowanie zjawiska zgłosili ‚Rz’ także klienci Multibanku i Lukas Banku. Problem pojawia się głównie w najnowocześniejszych na rynku przeglądarkach Opera 9 i Firefox 3, choć czasami występuje także na starszym Firefoksie 2.”, pisze „Rzeczpospolita”.

„Związek Banków Polskich przypomina, że winą za wyciek danych przez przeglądarkę można obciążyć użytkownika. – Wystarczy, że bank zamieści odpowiednie zalecenia na swojej stronie. Potem można udowodnić, że klient ich nie czytał – przyznaje Remigiusz Kaszubski, dyrektor departamentu systemów płatniczych i bankowości elektronicznej ZBP.”, czytamy w „Rz”.

Opera i Mozilla Firefox to alternatywne wobec dostarczanej z systemem Windows przeglądarki Internet Explorer. Zyskują coraz większą popularność wśród internautów głównie za sprawą szybkości działania i większej funkcjonalności. Obecnie z przeglądarki Microsoftu korzysta już tylko 52 proc. internautów.

Więcej w „Rzeczpospolitej”.