Banki wydają coraz więcej kart partnerskich

„Eurobank i Multibank zaoferują nowe karty z programem lojalnościowym, a Millennium i Polbank wydadzą karty typu affinity, czyli we współpracy z organizacjami charytatywnymi” – wynika z informacji zebranych przez „Rz”.
„MultiBank razem z wydawnictwem Murator przygotował kartę co-brandową upoważniającą do uzyskania zniżek w ponad 300 sklepach z branży budowlano-wnętrzarskiej. Karta skierowana jest głównie do klientów zaciągających w tym banku kredyt hipoteczny […]. Eurobank wyda kartę z siecią hipermarketów Kaufland i na razie będzie ona dostępna w kilkunastu punktach handlowych. Z kartą będzie związany program lojalnościowy. Ten bank współuczestniczy w największym programie lojalnościowym w Polsce – Premium Club, tworzonym z wieloma partnerami, m.in. Statoil, restauracjami Pizza Hut i KFC czy firmą Link4.”, pisze gazeta.
„Karty partnerskie są coraz popularniejsze, a banki oferują je m.in. we współpracy z sieciami handlowymi, liniami lotniczymi. – Na rozwiniętych rynkach karty co-brandowe to często ponad 60 proc. portfela wydawanych przez banki kart kredytowych. W Polsce podobny lub zbliżony wskaźnik udało się osiągnąć tylko nielicznym bankom. W tym gronie są na przykład Citi Handlowy i mBank – mówi Michał Macierzyński, analityk Bankier.pl.”, czytamy w „Gazecie”.
Na koniec pierwszego półrocza tego roku Polacy mieli w swoich portfelach już ponad 27 mln kart płatniczych. Z tego ponad 8 mln (czyli 29,6 proc.) to karty kredytowe, prawie 18,8 mln (czyli 68,9 proc.) to karty debetowe, a ponad 419 tys. to karty obciążeniowe (1,5 proc.). Kartami przeprowadziliśmy transakcje o wartości ponad 66,6 mld zł.
Więcej informacji w „Rzeczpospolitej”.