Banki wydają… prasę

Od blisko pięciu lat PKO BP wydaje „Platinium”, magazyn skierowany do najbogatszych klientów banku, czyli takich, którzy co miesiąc dostają na swój rachunek co najmniej 10 tys. zł. Bank zdecydował się na wydawanie luksusowego kwartalnika, żeby m.in. wzmocnić relacje ze swoimi klientami. „- Oprócz artykułów pokazujących ekskluzywne produkty czy opisujących egzotyczne miejsca są też teksty o finansach. Dzięki temu także edukujemy naszych klientów” wyjaśnia gazecie Jan Stępniewski, zastępca dyrektora Departamentu Produktów Bankowości Prywatnej w PKO BP

Dwa numery swojego kwartalnika „Aquarius” wydał już MultiBank. Bezpłatnie dostają go członkowie klubu Aquarius, który gromadzi zamożnych klientów banku. „- Naszym celem jest wzmocnienie lojalności wśród klientów. Nie chcemy epatować finansowymi tematami. To jest prestiżowy magazyn dla ludzi z pasją” – wyjaśnia Anna Łaszkiewicz.

Swoje pismo wydaje także Noble Bank. Jest to miesięcznik wyglądem przypominający ogromną gazetę codzienną. Specyficzny format został wybrany nieprzypadkowo. Gazeta ma bowiem zwracać uwagę klientów. W przeciwieństwie do PKO BP i MultiBanku Noble postawił na artykuły merytoryczne. „– Chcieliśmy, żeby nasi klienci poznali opinię ekspertów dotyczącą zarządzania majątkiem, funduszy osobistych czy gospodarki. Oczywiście chcemy także wpływać na lojalność klientów” – wyjaśnia Monika Kostro z Noble Banku.

Więcej na ten temat w dzisiejszym wydaniu „Rzeczpospolitej”.