Banki wydają rocznie 70 mln zł na wysyłkę SMS-ów. Będą to sobie odbijać na klientach tak, jak BZ WBK?

Z raportu „Bezpieczeństwo Bankowości Elektronicznej” opracowanego przez Obserwatorium.biz wynika, że banki wydają rocznie 70 mln zł na wysyłkę SMS-ów służących do autoryzacji transakcji. Zdaniem autorów, będą szukać alternatywnych metod  potwierdzania przelewów.

BZ WBK zdecydował się na spore podwyżki opłat. Jedną z pozycji jest wprowadzenie opłaty za SMS-y autoryzacyjne. Od sierpnia tylko pięć pierwszych kodów będzie za darmo, a każdy kolejny będzie kosztował 20 groszy.

fot. stevanovicigor / YAY Foto

Kody autoryzacyjne stanowią dla banków coraz większy koszt – wynika z raportu „Bezpieczeństwo Bankowości Elektronicznej” opracowanego przez Obserwatorium.biz. Już teraz banki wydają rocznie 60-70 mln zł na wysyłkę SMS-ów z kodami. Zdaniem autorów, w przyszłości będą więc szukać nowych narzędzi do autoryzacji – na przykład powiadomień push lub kodów przesyłanych Blikiem.

A może zdecydują się przerzucić koszt na klientów?

Więcej na ten temat w serwisie Bankier.pl. Zapraszam!