Bankiem PKO BP owładnęła mania wielkości

– Obecnie z tej formy obsługi korzysta w naszym banku 1,1 mln klientów. Chcemy, by do końca przyszłego roku ich liczba wzrosła przynajmniej do 2 mln – mówi Jacek Obłękowski, wiceprezes PKO BP.

Jak podaje dziennik z 5,4 mln osób posiadających konto osobiste w PKO BP z kanałów elektronicznych korzysta na razie 11 proc. Nieco lepiej jest z małymi firmami – internetu używa 24 proc., czyli około 64 tys.

– Chcemy, by w przyszłości 50-65 proc. posiadaczy rachunków oszczędnościowych korzystało z obsługi elektronicznej. Mamy nadzieję, że z prawie 1 mln osób, które chcemy pozyskać do końca 2006 r., około 30 proc. będą stanowili nowi klienci – wyjaśnia Jacek Obłękowski.

Przyznaje, że PKO BP chce być największym graczem na rynku bankowości internetowej. Na razie jest, ale tuż za nim plasuje się BRE Bank, a szanse na dogonienie go ma kilka innych banków, np. Pekao. Dlatego PKO BP rozszerza ofertę internetową. Jeszcze w tym kwartale udostępni m.in. możliwość składania drogą elektroniczną wniosków o kredyt, a także podglądania środków gromadzonych na OFE. Umożliwi też doładowywanie kart wszystkich sieci komórkowych – czytamy.