Bankier.pl najbardziej popularnym źródłem informacji w Internecie

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych już po raz szósty przeprowadziło badanie, którego celem było określenie profilu polskiego inwestora. W ankiecie pytano przede wszystkim o kwestie związane z inwestowaniem, jednak część badania została poświęcona źródłom informacji, z których inwestorzy czerpią wiedzę na temat rynku kapitałowego. Wyniki badania jednoznacznie wskazały Internet jako najważniejsze źródło informacji o rynku kapitałowym.

Wyniki Ogólnopolskiego Badania Inwestorów 2008 wskazały, że Internet jest dla polskich inwestorów najczęściej wykorzystywanym źródłem informacji o rynku kapitałowym – podsumował Michał Masłowski ze Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych. – Respondenci wskazali wiele serwisów internetowych, z których korzystają na co dzień, jednak na pierwszym miejscu, jako źródło informacji, inwestorzy wymieniali Bankier.pl – dodaje Masłowski.

Portal Bankier.pl okazał się najbardziej popularnym źródłem informacji o rynku kapitałowym dla prawie co czwartego polskiego inwestora. Ponad 23% inwestorów wskazało Bankier.pl jako podstawowe źródło informacji pośród serwisów internetowych. Portal finansowy Bankier.pl wyprzedził serwis parkiet.com, który z 21,2% poparciem zajął drugą pozycję w rankingu oraz portal money.pl, który znalazł się na trzecim miejscu z 16,2% wskazań.

Źródło informacji – serwisy internetowe
bankier.pl 23,6%
parkiet.com 21,2%
money.pl 16,2%
stooq.pl 10,6%
gpw.pl 10,6%
pb.pl 10,0%
interia.pl 8,3%

Źródło: Ogólnopolskie Badanie Inwestorów 2008, zrealizowane przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych na podstawie 1320 wywiadów, przeprowadzonych między czerwcem a sierpniem 2008 roku


Bardzo nas cieszy, że to, do czego dawno przekonali się reklamodawcy obecni na Bankier.pl znalazło odzwierciedlenie w niezależnych badaniach
– powiedział Maciej Klepacki, członek zarządu Bankier.pl S.A. – Jako lider finansowego segmentu Internetu jesteśmy w stanie zaoferować dotarcie do najbardziej jakościowej grupy odbiorców treści finansowych. Jest to o tyle cenne, że w obecnych czasach, gdy dużo łatwiej zwiększyć zasięg witryny, w dalszym ciągu pozostaje istotna kwestia dotycząca jakości i profilu użytkownika. Jak widać Bankier.pl odwiedzają osoby naprawdę zainteresowane inwestowaniem i finansami – dodaje Klepacki.

Redakcja Bankier.pl publikuje dziennie ponad 220 informacji dotyczących, m.in.: gospodarki, finansów informacji ze spółek i parkietu giełdowego oraz rynków międzynarodowych. Na portalu znajduje się codzienny przegląd prasy gospodarczo-ekonomicznej, a także relacje i komentarze video reporterów Bankier.TV.

Więcej informacji o wynikach badania znajdą Państwo w artykule „Portret polskiego inwestora 2008”

Komentarz video do wyników badania, wypowiedz Michała Masłowskiego z SII, jest dostępny w Bankier.TV pod adresem: Bankier.pl pierwszym źródłem informacji dla inwestorów


Bankier.pl S.A., obecny na rynku od 2000 r., jest liderem na polskim rynku internetowych firm mediowych koncentrujących się na sektorze finansów. Spółka czerpie przychody ze sprzedaży powierzchni reklamowej oraz z pośrednictwa i doradztwa finansowego. Bankier.pl oferuje produkty i usługi blisko 50 renomowanych instytucji finansowych, które poprzez kanały dystrybucji portalu dostępne są dla ponad 7 milionów osób miesięcznie. W skład Grupy Bankier.pl wchodzą portale i serwisy zaliczane do czołówki witryn w swoich kategoriach tematycznych: Bankier.pl, Twoja-Firma.pl, PIT.pl, VAT.pl, PRNews.pl i Mojeauto.pl.

Grupa Bankier.pl przyciąga coraz większą liczbę użytkowników, głównie osób zainteresowanych tematyką finansowo-biznesową. W sierpniu 2008 roku ich liczba wyniosła 1,57 miliona, a łączna liczba odsłon przez nich wygenerowanych 30,1 miliona. Od 19 czerwca 2006 Bankier.pl S.A. jest notowany na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.