Bankomaty dla osób niepełnosprawnych w Banku Millennium

Proszę włożyć kartę  – poprosi głośno bankomat i pomoże niewidomym wypłacić pieniądze. Od dziś nowe aplikacje zainstalowane w bankomatach Banku Millennium sprawią, że klienci z dysfunkcją wzroku i ruchu (m. in. na wózkach inwalidzkich ) będą mieli łatwiejszy dostęp do wszystkich funkcji bankomatu.

– Nowe oprogramowanie ma na celu zapewnienie wszystkim klientom bez wyjątku najwyższych standardów obsługi i pozytywnych doświadczeń w relacjach z bankiem. Cieszę się, że myślenie o niepełnosprawnych staje się u nas standardem i stajemy się instytucją bez barier, dostępną dla wszystkich. Mam również nadzieję, że przyjazne bankomaty pozwolą postrzegać nasz bank jako firmę zaawansowaną technologicznie i innowacyjną – mówi Ricardo Campos, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium. 

Docelowo wszystkie z 571 bankomatów Banku Millennium będą dostosowane do obsługi przez niepełnosprawnych klientów. Dzisiaj niektóre funkcje dostępne są we wszystkich bankomatach, a komunikaty głosowe w ponad połowie. Bank wykorzysta bankomaty już istniejące, które zdalnie zostaną wyposażone w nowe oprogramowanie.   

Jak funkcjonuje bankomat ułatwiający życie niepełnosprawnym:

– Cieszymy się, że Bank Millennium dołączył do firm, które od 2008 roku, dzięki naszej inicjatywie likwidują bariery w dostępie do swoich usług. Wierzymy, że wprowadzone przez bank rozwiązania zostaną przyjęte pozytywnie. Mamy nadzieję, że wzorując się na Banku Millennium niebawem i inne instytucje finansowe w Polsce otworzą się na osoby z niepełnosprawnością – komentuje Tomasz Strzymiński, prezes Fundacji Audiodeskrypcja, która opiniowała i testowała wprowadzane przez bank rozwiązania. Misją Fundacji jest integracja społeczna oraz umożliwienie osobom z niepełnosprawnością pełnego uczestnictwa w życiu kulturalnym i artystycznym.

Źródło: Bank Millennium