Bankowcy coraz agresywniej zdobywają klientów

Banki z miesiąca na miesiąc zwiększają wydatki na reklamę. W I półroczu 2006 r. przeznaczyły na ten cel ponad 60 proc. więcej niż przed rokiem. Jednocześnie coraz częściej sięgają po nowe formy reklamy.

Getin Bank ustawi dziś swoich ludzi w pobliżu pięciuset podstawówek. Będą oni zachęcać rodziców do skorzystania z kredytu gotówkowego. Natomiast uczniowie otrzymają drobny prezent za wzięcie ankiety. Drugi drobiazg można będzie dostać po oddaniu wypełnionej ankiety w oddziale Getin Banku, a zaciągnięcie kredytu będzie nagradzane plecakiem

Euro Bank w wakacje przed swoimi placówkami rozdawał pieniądze. Przed 25 oddziałami w małych miejscowościach organizował zabawy i konkursy na temat wiedzy bankowej. Nagrodą były bony pieniężne do zrealizowania w sklepach. Standardem są również akcje informacyjne Euro Banku w autobusach i tramwajach.

BOŚ od 2 sierpnia do 16 września zaprasza do oddziałów na lody. Chce w ten sposób zainteresować EkoKontemPlus.

Lukas Bank uruchomił natomiast mobilną placówkę w ciężarówce. Na razie zastępuje remontowane oddziały. Ale już w październiku ruszy druga, która posłuży do różnego rodzaju kampanii promocyjnych.

Janusz Grobicki z Centrum im. A. Smitha radzi, by klienci przygotowali się na coraz bardziej kontrowersyjne sposoby promocji produktów bankowych.